Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettutställningar
Läst 3303 ggr
Faradiba
1

Valentinutställning

Hej!

Skaraborgsponnyavel har sin vinterutställning den 11/2 i Hanaskede, Axvall.

Domare är Ronny Johnsson

Sista anmälningsdag är den 27/1.

Se länk för prop och anmälan http://www.skaraborgsponnyavel.se/2011_aktuellt.html

Välkomna!

Nusse87
0

Vi ska dit med två russ Skrattande

murkla
0

SkrattandeOm de endå inte vore så långt så, skulle jag åka..

silarp
0

Jag ska släpa dit hallonballon….!

Faradiba
0

Nu får vi anmäla så den blir av Flört

Jag kommer med en iaf, vilken det blir har jag inte bestämt än….

Jag tycker att det är roligt att det kommer så många russ och att vi placerar oss så bra Skrattande

silarp
0

…står i valet o kvalet att även släpa dit märren (hon är ju oxå 3 år iår!) … jag TROR att jag får sällskap av mannen, och då kan man ju lika gärna fylla transporten… eller?? vore som sagt va kul om det blev av….!

Nusse87
0

#5 Klart du ska ta med märren åxå Glad. Jag har ev. två som ska följa med så vi kan ställa upp som håll-hjälp om det behövsGlad. Kul om det blir ett gäng russ!!

Annette
0

Jag har också anmält Glad. Fast något Russ har jag inte så det blev en Shetland.

silarp
0

#6 JA! Då tror jag att jag gör så…! Hon ä nog inte i någon poängplockarform, men söt ändå, och kul om det kommer lite fler oxå..!

Faradiba
0

#7 kul med flera raser tycker jag :)

silarp
0

Anmälningstiden går ut i veckan! Inga fler som ska anmäla?? Vore kul med många russ!!!

C-Ainerud
0

Jag hittar inte propparna bara anmälningsblanketterna.

silarp
0

proppen ligger under aktuellt, på ordet propp är det en länk till den!

C-Ainerud
0

#12 tack tyckte jag lusläste och försökte klicka på allt, men ibland ser man inte fast det står mitt framför ögonen :-) funderar på att anmäla två 2-års hingstar.

silarp
0

det tycker jag du ska göra! (säger jag som ÅNGRAR att jag anmälde tjocka ljuva fridha…..:S)

Nusse87
0

#13 Ja kom igen å anmäl nu så vi blir några stycken Skrattande

silarp
0

vore som sagt kul om det blev AV i år istället för instället,,,,

Faradiba
1

Det brukar alltid vara mest welshar på skaraborgs utställningar men jag tror att antalet russ leder just nu Tungan ute

silarp
0

HA  HA!!!!

Faradiba
0

Eftersom medlemstidningen blev försenad så har vi förlängt anmälningstiden till den 31/1.

Adnocc
0

Nu börjar jag bli nyfiken på katalogen Glad.

Kommer den skickas hem eller läggs den ut på hemsidan ?

silarp
0

den skulle nog ligga på sidan… det var inget stort startfält!

Annette
0

23 hästar anmälda.

Jag drog tillbaks min anmälan strax efter jag skickat den. Vinterutställningar är trots allt inte min grej.

silarp
2

ja,,, vem fasen ville inte dra tillbaka!!!! Min tjocka och håriga 3 åring fridha har INTE på utställning att göra, men va fasen,,, en tom transportplats är ju en tom transportplats….. Förvånad
Skitsamma i poängen, det är en gullig häst iaf…..! Kyss

Faradiba
1

#21 Nä, det blev inte ngt stort startfält men vi valde att köra den ändå eftersom vi ställde in den förra året.

Vinterutställningar kanske inte är så populära längre??

Blir en liten mjukstart inför årets utställningar Skrattande

Vi ses där!!

silarp
0

nä, jag håller med ovan, det kan vara skojj, och övning är väll aldrig fel, oavsett resultatet! Det är nog svårdömt med all päls -på vissa iaf…..

Faradiba
0

Det är 6 anmälda russ iaf Skrattande

silarp
0

….va de inte 7….? Obestämd nåväl, det ska bli skitkul! Oavsett som sagt, och alltid kul att träna dom lite,  och träffa folk!

Adnocc
0

Det var inte många anmälningar, tokigt att jag redan hade anmält och betalat min shettis till utställningen i Norrköping när såg propostionen till denna utställning, annars hade ju blivit en till iaf Glad.

En eloge till arrangörerna som kör utställningen ändå.

LouiseS
0

Har letat på hemsidan vid flertalet tillfällen om katalogen ligger där men har inte hittat någon. Är jag blind eller är den ännu inte utlagd???

LouiseS
0

Tack, nu finns den på hemsidan! Glad

Annette
0

Blir lite fundersam, min ponny är med i katalogen trots att jag drog tillbaks min anmälan före anmälningstidens utgång. Jag har heller inte betalt.

Då återstår alltså 19 hästar om man räknar bort de som redan är strukna i katalogen.

Adnocc
0

#31 vilket  nummer har din strukna ponny ?

Faradiba
2

Med tanke på att det behövs ca 30 ponnys för att ro runt en utställning så förstår ni hur mycket korv och kaffe ni behöver handla för att detta ska gå runt…. Tungan ute

JAG ser iaf fram emot detta och en massa fika Flört

silarp
0

jag har lurat med hela familjen, så korv o fika lär gå åt! :D

Annette
0

#32. Katalognummer 6.

Adnocc
0

Ok, jag fattade som att den inte var struken i katalogen men det var den ju…

Annette
0

#36. Frågan är varför hon ens är med i katalogen när jag tog tillbaks anmälan tidigt? Mig spelar det ingen roll, men det ser ju alltid trist ut med strukna hästar.

LouiseS
0

Går det att efteranmäla så här sent? Oskyldig

Faradiba
0

#38 Om du vill kan du ringa Lina som anmälan ska till och höra, hennes nr finns i propen.

LouiseS
0

Hur har det gått för alla russingar idag?

Adnocc
3

För oss gick det lååååångt över förväntan.

Utopia fick hela 41 poäng! och blev BIR och Res BIS, jag är chockad men helt sjukt glad !!!

bicolor
0

Grattis!!!!1 Skulle du kanske vilja lägga ut en bild på skönheten???

kristina-axtorp
0

Grattis! Är den Utopia som var på riksen i somras?

Nusse87
0

Jättegrattis, hon såg himla fin ut!!

För oss gick det både bra och dåligt.

Hogin fick 39p och gick 1:a i sin klass!, Lojstasragge fick bara 36p och kommer nu få bli valack Glad. Men i helhet jättenöjd med dagen!!

silarp
0

#41 GRATTIS!!! Hörde inte poängen på er sista kvar inne, det var så skallrig högtalare!

Jag fick 38 på båda mina, alltså hallonet och Fridha, är helt ok nöjd med Fridhas poäng, -även kritiken hon fick (den jag hörde!) Hallons ställer jag mig lite ? till, eftersom jag anser att det skiljer MYCKET mer än bara könet på dom båda, och Fridha är BETYDLIGT sämre.. Kritiken kändes oxå lite…? men kanske har jag fel i det ändå…?

Den som lever får se!
(vad fick ni andra som var inne samtidigt som mej!? Jag hörde INTE ETT SMACK!!!)

Nusse87
0

Vi va inne med vår två hingstar samtidigt som dig.

Hogin fick 88887-39p Är rätt nöjd, dock skulle jag vilja att han slappnade av lite mer i sina rörelser och musklar på sig lite till innan värderingen! Så det är väl bara att kämpa vidare med träningen!

Lojstasragge fick 77877-36p och det var väl ungefär vad jag förväntat mig och han kommer få bli valack nu!

Vildhallon såg jättefin ut tyckte jag, det kommer helt klart bli en godkänd hingst när det är dags för värderingen tror jag!, en mycket fin hingst du ska vara nöjd över!!!Glad

Linda-A
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick med alla russen på Ok bilder förutom den lille svarte.

Jag har glömt katalogen hos cykeln i källaren men denna torde vara Vildhallon.

Linda-A
0

Hogin?

Linda-A
0

Lordi KL 624?

Annette
0

Någon som vet hur det gick för Shetlandsponnyerna?

Linda-A
1

Silarps Fridha, mycket sött huvud!

Linda-A
0

#50 Diezel fick 40 p, 98 i början tror jag. Han blev bäst i rasen.

Asphagens Tzatziki 87787=37
Sollidens Femke res-BIR 39p
Junibackens Rosita 88787=38

Övriga shettisar strukna

Linda-A
0

Utopia, dessvärre taget lite snett framifrån.

Annette
0

#52. Tack :)

Då var även Lyckes Melizza struken?

Linda-A
0

#54 Ja Lyckes Melizza var också struken. I slutänden har jag  totalt 16 visade hästar enligt min katalog. BIS blev en welsh cob-åring på 41p.

Nusse87
0

#48 Ja det är Hogin Glad, du skulle inte vilja maila bilden på honom till mig??, skulle vara kul att ha, för vi hann aldrig ta ngr själva!

Jättefina bilder Skrattande

Adnocc
0

Tack för alla gratulationer!

Vår rad blev 9-8-8-8-8.

Jag fick tyvärr ingen bra helkroppsbild på henne, men jag vet att det var andra som fotade.

Det är samma Utopia som var på riksen i Örebro i somras.

silarp
0

Hallå hallå!!! Jag undrar vem som fotat ovan!!! ? Det var jättefina bilder i en jättesvår miljö! Undrar om man får köpa de som var på mina hästar? Hallon o Fridha? Fridhabilden var ju SUPERFIN o vad Klar den va i skärpan!
PMa mig gärna!
Ja, jag är nöjd med Hallonet faktiskt, han skötte sig jättefint, och har lugnat sig mycket. Ser kanske inte skitrolig ut med sin päls just nu, men det är ju övergående…

Jag kan tyvärr inte redogöra för mina rader, för jag glömde pappren…(igen!)

Faradiba
1

Här är en bild jag tog på fina Utopia Glad

Faradiba
0

#58 Ja, vi blir snart brev vänner Tungan ute Skickar dem, vill du veta fort kan jag skanna in och maila??

Lordi trivdes som fisken i vattnet och tyckte att det fanns många fina brudar där Glad.

Han fick raden 88988=41p och beröm för sitt fina hasarbete!

Bilden är när BIR utses, och tydligen så säger Ronny något riktigt roligt…. Skrattande

kristina-axtorp
0

Grattis allesammans! Kul om det kan komma en liten artikel till tidningen Gotlandsrusset! Gärna med någon bild!

silarp
0

#60 har inte bråttom! det är lugnt, ta det när det passar! Kul med brevvänner! ;)
Lordi var SKITFIN tyckte jag! Kyss

LouiseS
0

Grattis alla till fina resultat!