Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettutställningar
Läst 1384 ggr
Tusen
0

Föl på utställning

Hur gammalt måste ett föl vara för att få följa med sin mamma på en utställning/premiering?

silarp
0

det står någonstans har jag för mig,, på sh:s hemsida kanske,,,
jag har haft med föl i slutet av juli, som varit födda i slutet av maj… och det har varit tillåtet iaf… , men jag minns inte vad det står exakt…

MagganS-B
0

Jagga Ess var med sin mamma på premiering när han var 7 dagar. Det finns ingen gräns neråt vad jag vet, dom kan följa med bara dom har grimma på sig!

Carpedium
0

Man får inte transportera föl yngre än en vecka !

Tusen
0

Tack för svaren.

#3 Är det oavsett hur långt bort det är?  Tänkte som det är för oss till Sundbyholm, c:a 2-3 km.Oskyldig

Carpedium
0

Står inget om avstånd, bara att man ej får transportera föl yngre än en vecka. Man får ej heller transportera ston som fölat förrän 6 dagar efter fölning.

silarp
0

stämmer nog det! och inte 3 veckor före, gäller även nötter.

MagganS-B
0

Ok, gud vad jag är uppdaterad! Flört

entill
0

#4. Vad är det för utställning på Sundbyholm du tänker åka på? Nyfiken!

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Tusen
0

#8 Egentligen ingen speciell. Tänkte bara om det får skulle bli någon Drop In under dubbeltravet.

entill
0

#9. OK, trodde att det kanske var någon ponnyförening eller nåt som skulle ha utställning där. Mälar-Russ kommer nog bara att ha en utställning i år, den på Rockelsta i samband med GM 30 juni.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Tusen
0

#10 Det.blir en utställning då allteså!? Skulle passa. oss utmärkt. då fölisarna föds i så början av juni. Då hinner de bli lite äldre också. e