Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1508 ggr
Nassepu
0

Ägarbytet inte genomfört efter 2 år!

Hej!
Jag sålde mitt lilla gotlandsruss för snart 2 år sedan. Ända sedan dess har jag och min familj ångrat oss och vi planerar att köpta tillbaka honom så småning om. Vi har pratart med den nya "ägaren" och vi har kommit överens om att vi ska köpa tillbaka honom för att dom inte klarar av honom, men nu efter det hör dom aldrig av sig. Men iaf, nu till mina frågor..
Det är så här att någon vi känner har av allmänt intresse pratat med russföreningen om honom, och där står att VI fortfarande är ägare på honom och inte hon som köpte honom av oss för snart 2 år sedan! Hon har alltså inte skickat in ägarbytet! När vi har sålt hästar förut har vi alltid gjort så att köparen sickar in ägarbytet och inte säljaren, och det har funkat utmärkt- tills nu.
Så våra tankar är, rent tekniskt äger vi fortfarande honom?
Om dom inte kan uppvisa kvitto på köpet exempel, kan vi åka upp och hämta honom utan att de "straffar" oss exempel vis? Inte för vi har tänkt göra de, men det slog mig en tanke bara…

Är det någon som har varit med om samma sak? Hur gick ni då tillväga?

Tacksam för svar om någon vet svar på mina frågor!

amandahandersson
0

Jag hoppas då verkligen inte att ni tänker göra det………. Prata med ägaren och fråga varför något ägarbyte inte är ordnat.

Nassepu
0

Nej aboslut inte! Det var bara en tanke och inget som genom genomföras.

silarp
1

dom har väll betalt antar jag, eftersom dom fick hämta hästen? Och det är alltid säljaren som ska skicka in pappren….
Hämta kan ni nog inte, men dom kanske blir glada om ni åker dit med pengar i handen och lämnar ifrån sig häst och papper…

MagganS-B
0

Naturligtvis är det säljaren som skickar in papperen….Tur det inte var en bil, då hade du åkt på både försäkring och skatt!

I övrigt enligt # 3

Lycka till!

stutericellys
1

Hej!

Jag har tagit del av det som skrivits har själv håller på avel av newforest och russ i liten skala i ganska många år och sålt någon då och då.

Har alltid gått igenom passet och i samband med köpe/sälj kontraktet visat på det som skall in för nyregistrering av nya ägaren och det har alltid nya ägaren fixat .

Har aldrig haft problem med det.

Hälsn Åsa