Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 930 ggr
Tittut
0

God morgon 2012-02-05

Ny morgon, nya grader! -16 just nu i Odensala.

Ska fortsätta operation städning idag, sedan blir det väl stall och annat som vanligt. Bäst att hålla sig inne, så mycket det går känns det som.

Ha en bra söndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God Morgon! Nattens -29 är nu "varma" -15. Är bara 16 grader inne får hoppas att pannan värmer upp snabbt så det är varmt när jag kommer från stallet. Nu ska hästarna få gå ut det blir så kallt i stallet när temperaturen slår om men förhoppningsvis så klarar sig vattenledningar och så nu.

Funderade på att frosta av frysen i dag få se hur mycket jag känner för det sen jag varit ute Obestämd

Ha en bra söndag!

MagganS-B
0

God Förmiddag!

En strålande söndagsmorgon, men kall! Vi hade - 28 när klockan var 7! Jättekallt för att vara Gotland. Inne är det dock behagligt hela tiden tack vare vedeldning och ackumulatortankar! Skönt! Men ute blir det "slabbmysse u bälghanklar" pa!

Massor av fåglar sitter vid fågelmaten i dag, stackarna har nog haft det lite kyligt i skogen i natt! Räknade till 8-9 olika arter!

Ha en bra söndag!

trolldalen
0

God förrmiddag!

Kylan håller i sig, -36 i morse och nu -30, precis släppt ut ponnyerna.

Vi hade otur eller snarare tur i går eftermiddag, vi fick soteld i skorstenen. Som tur satt gubben nere vid tvn och hörde hur det börja dåna i skorstenen, han går ut och kollar skorstenen och den rycker svart tjock rök. Det vart snabb evakuering av fyra hundar och tre katter. -33 ute och bilen startade! hundarna placerades i bilen och katterna ut i verkstan. Strax efter kom brandkåren, två timmar senare är allt under kontroll. Inga skador på huset (timmerhus med spån väggar) och bara lite rök lukt. Eldningsförbud till skorstenen är besiktad av sotaren. Nu har vi 15 grader på nedre våningen, men det kan man leva med allt gick ju bra igår.

Nu önskar jag mig bara något mildare väder…

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Men hu vad otäckt. Skönt att det slutade bra.

God dag, Kyndelsmässodagen idag minsann. Mildväder hos mig, bara -12º i morse kändes som en smekning mot kinden. Vet inte vart vargavintern tog vägen.

Igår var det kallare, -22º sisådär på morgonen. Upptäckte när jag skulle fylla på vattenbaljorna i hagen att vattnet i stallet hade frusit. Trots nyinstallerad värmekabel i ledningen. Morr. Ringde elektrikern och klagade min nöd, och fick löfte om besök på måndag. Men redan efter ett par timmar dök han upp, lokaliserade och reparerade ett fel i strömbrytaren. Fin service. Så nu är vattnet återställt och jag är lugn och nöjd.

Ska fara in till civilisationen och proviantera strax. Solen skiner och det flyger lätta fluffiga små snöflingor i luften. I morse startade forkörarna (hästar och slädar) från kyrkvallen i Leksand, de ska köra över fjällen till Röros marknad i Norge. Strapatsrik resa, inget för en soffpotatis som jag.

på bilden gnabbas russpojkarna: tv Lojsta-ungen Rodfos (-11 e Tyfon 617), th Delling (-10 e Linus 506)

StuteriSolo
0

God eftermiddag i landet!

Här var det bara -29 imorse, ochnu är det bara -25, så det är mer lämplig temperatur ute.

Hos marsvinen var det åtta minus igår morse, och idag åtta plus med maxat element, de var något mer glada imorse kan jag säga Skrattande

Dagens ägnas åt eldning och det blir en sväng till Älvsbyn senare.