God morgon 15/5
Jag tänkte jag skulle kunna säga godmorgon idag!
Har just kommit in efter att ha matat det lilla flasklammet. Nu väntar frukost och barnväckning. Ev också lite passtillverkning.
Ha en trevlig dag alla 2- och 4-beningar.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon! Idag var det segt upp ur sängen, jag sov så hårt när jag blev varse om väckarklockan. Med en stor kaffelatte och lite barnkramar, ja då är man igång igen.
Ha det gott!

Inatt har vi haft några hästar inne, regnet har hällt ner hela natten och hagen liknar mer ett träsk idag. Plaskade ut och gav de tre som är ute frukost, de stod i huset och var inte ens litet fuktiga. Däremot var de inte så sugna på att gå ut i nästa hage där frukosten serverades.. De som var inne fick mat först, de har jag inte glömt:) Nu är det uppjagande av barn som står på menyn, men bara en idag, den andra har sovmorgon till 11.25….
Jag har vaknat till en dag fylld av ändlöst slit! Ska byta kranen i köket, som läcker, och avstängningen för allt lägenhetens vatten är LÄNGST IN i förrådet. Och vad tror ni jag har framför den lilla luckan i väggen? Jo, en miljon kartonger, lådor, grejor …! Fasiken också!!! ***mummel mummel*** Bäst jag sätter igång på stört!!! Så morgon kan jag ställa upp på - men "god"?! Njae ….
Äntligen lite sovmorgon, fast bara till 8 när telefonen ringde två gånger…..Det blåser, lite mer än det brukar här faktiskt, men solen skiner och regnet lyser med sin frånvaro, kan jag få lite av dig Bisse? Måste hämta spån…….
God morgon! Jättesegt idag. Vaknade 8.00 av att Robbans väckerklocka ringde, men varken han eller jag orkade gå upp. Vid niotiden kravlade vi oss upp i alla fall.
Dagarna rullar på och fylls med massor "att göra". Ska försöka få med mig Robban idag och titta på en ny soffa, för det är VERKLIGEN dags, men jag vet inte om vi hinner.
Idag flyttar vi hästarna till en beteshage i väntan på flytten till sommarhagen om någon vecka.

#4 Skickar gärna över litet regn, eftesrom tjälen inte gått ur jorden överallt ser hagen nu ut som en liten sjö istället…. Får nog ha hästarna inne inatt igen…