Godmorgon 12-01-18
Godmorgon i landet!
Mulet och dimmigt här, och närmare tio minus. Det ljusnar så sakteliga men fortsätter det här vädret lärd et aldrig bli ritkigt ljust idag.
Har matat smådjur och klappat hästar och nu är det frukostdags. Butiken sedan, Sara är hemma och sjuk, hoppas hon är bra till imorgon när karateträningen börjar.
God förmiddag är det väl snarare dags att säga nu.
Nollgradigt, grått och halt här i Odensala. Hästarna har fått en ny rundbal i morse, och det var nära jag fick 4-hjulssladd med traktorn på vägen.
Bäst att sätta fart med papperssarbetet som vanligt.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Middag!
Här är det töväder och stora blöta flingor ramlar ner…..Trodde i min enfald att kylan skulle hålla i sig så hästarna kunde gå i sin vanliga hage……
Håller på att fixa med en hemsida för ett stort hästföretag…..
Ha en bra onsdag!

God middag
Här är det grått och plusgrader det blir ju aldrig riktigt ljust ute , skit tråkigt är de i alla fall :(
Har suttit och fixat i hop så nu ska vi ha mätdag den 4 februari på klubben de är ju lite fixande då man ska fixa mätmän (då de inte finns några inom travet i våran region) men tur man har kontakter och folk från ridsporten som kan ställa upp :D enda problemet för mig själv är väl att jag har 5 st som ska mätas hm men som det ser ut nu får jag ta in 4 och fixa mätning till den 5;e senare ..
Idag blir en stressig dag , ska på kalas idag vid halv 7 och innan det måste vi hinna in på banan med 1 häst ev 2 om någon annan kunde rida den ene. Jag måsta få lagat mat så vi får middag i oss innan kalaset , och Amanda kommer kanske hem sent hm inge kul alls , men de ska nog gå ändå
Go Middag!
Grått väder, -1 och dimma…konstig vinter vi har!
Vart väckt vid nio av vetrinären som ville komma och vaccinera fölen och göra en tandkoll på nordisen Kurt.
Vart nog ett missföstånd vid bokningen, då jag har nattvecka denna veckan.
Men nu är tänderna kollad och Tykke och Alba fått sin andra vaccinering.
Ska snart iväg till Holafors ridskola och jobba med Ise ett tag, blir endera longering eller tömkörning.
Vilket trevligt sto jag har hittat! ska bli roligt den dag hon flyttar hem från ridskolan.
Efter ridskolan blir det sova för min del, behöver några timmar till för att orka nästa natt.
Ha en skön onsdag.
Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri