Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavel
Läst 1638 ggr
rebeccajansson
0

Den maximala Utställningshästen

Vilket sto o hingst tror du skulle kunna få fram den "perfekta" avkomman som såsmåningom skulle troligen bli den perfekta utställningshästen?

Vad jag tror.

Komet 338 och Beata 3576 vardera tilldelade 45 o 10p på typ.

Asagard
0

Nej nej nej, varning varning. En perfekt häst kan inte ge en bättre avkomma än sig själv. Att välja de två bästa hästarna och betäcka dem och sedan tro att man ska få ut en perfekt avkomma. Nej, avel fungerar inte riktigt så. Det ska vara två hästar som kompliterar varandra, både stammässigt och exteriört. Men visst, har man tur så fungerar det. ;-)

Sorry "snuckan" för igår (var det igår)?! Jag är inte riktigt mig själv just nu och kände igen dig men ändå inte, så det tog några sekunder innan tioörningen ramlade ner. :-D

Mixie
0

Vet inte hur jag ska förklara att jag tänker men ett bra resultat som redan visats med 41 p (9 på typen) som föl på Guldruss är Månsaga f. 05 uppf. Jenny Johannson e. Trofe 498 u. Månskära 4879

Trofé har ju själv fått 44 p på utställning och Månskära har också gått kanon i ringen. Finaste fölet jag sett iaf, tror på henne :)

//Mickan

Mixie
0

#1 man kan ju alltid drömma :P

//Mickan

entill
0

Nä, precis som Asagard skriver ska avkomman bli bättre än föräldrarna för att föra aveln framåt.  Både Komet och Beata har bra föräldrar men har ändå blivit bättre än föräldrarna. Det samma gäller även deras föräldrar. Beata har förresten en helsyster som är 1 år, ska bli spännande att se hur hon blir.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

ryttarn
0

Jag  tror mig(eller hoppas iallafall Skrattande) att jag har henne ute i hagen, Tinúviel som är eTejas Monljus u:Jaritza. Anledningen är att det är två Russ som i sig är väldigt snygga och på många punkter kompleterar varandra. Så här efter en vecka är det givetvis omöjligt att säga men drömma kan man ju Oskyldig

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi är välsigt nöjda med våran Tejas Jarita.

Pappa Tejas Monljus blev "Bästa Hingst" på Guldruss 2004 och mamma Hults Pirita blev BIS på Guldruss. Båda har fått 43p och 9 på typen.

Jarita själv har ännu "bara" fått 39p men vi tror starkt på ett diplom på henne! Hon har sååå läcker utstrålning!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

rebeccajansson
0

jo iofs men man kan ju alltid leka med den tanken. Det har jag ialf gjort…

Asagard
0

#7 Klart man kan. :-)

Min drömhäst står i min hage! Hon är perfekt i mina ögon och det ska bli kul att se vad hon kan komma att ge i framtiden.

ryttarn
0

#6 Jarita är så läcker….. Med en annan hingst i vår hage hade hon stått högt på önskelistan….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

Alla tycker vi att våra russ är fina! Poängen betyder inte så mycket, huvudsaken att den är bra på det vi vill ha den till!

cowgril
0

jag tror på Komet 338