Lättlastad!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Riktigt så här lättlastade är inte våra russ men ganska nära i alla fall.
Men med lite träning så är vi säkert också där snart. 
En del av mina släpper vi på luckan så går dom in själva…..
Varför pisk?????
#1 Så gör vi också. 
Tror hon använder pisken till att styra med. Som du kanske ser så petar hon inte ens på hästen utan har fisken mer som en förlängd arm.
# 2 Hon petar på frambenen när hon backar honom…..
Pisken är en förlängd arm, det är många som arbetar med den så. En pisk behöver inte vara ett prygelredskap man bestraffar hästar med…
Jag använder pisken på många olika sätt. När jag kör eller tömkör är den drivande uppe på korset och sidförande på sidorna. När jag står framför min häst flyttar jjag hans bakdel med hjälp av pisken.
Hon har väl helt enkelt lärt in att han ska backa vid provokation på frambenen, det är inte konstigare än att jag backar min häst genom att peta på bogen på honom.
Det var bara ett konstaterande, behövde inte utvecklas…..
Ser lite mer ut som en carrotstick som hon har. Inte en pisk altså. :)
vilken söt och duktig ponny!
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Med positiv förstärkning går allt att lära in! Det blir väldigt likt "burleken" man kan göra med hundar!
Rätt tränad så kan man efter avslutat moment sicka in hunden i buren där den ligger tills det är dags för nästa träningspass (med öppen dörr!). Bra om man t ex har flera hundar.

De mest extrema av de hästar jag haft är när jag lastade Monis och TT tillsammans. Jag gick mellan dom fram till lastlämmen,, släpte dom där med grimskaften över halsen. Sedan var det bara att stänga där bak och gå fram och fästa transportgrimskaften.
Då var detta en avelshingst och ett sto…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss