Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 580 ggr
ryttarn
0

God morgon! 13/5

God morgon!

Idag packar vi Rosse och Mercan i transporten och styr mot Åby. Här hemma får Lina ta hand om ruljansen.

Konstaterar att vi nu har 124 medlemmar på Gotlandsruss.ifokus.se, kul!

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Asagard
0

Härligt att vi börjar bli så många.

Själv sitter jag och fölvakar sedan några dagar tillbaka. Jag tror att vattnet gick i går eftermiddag, men jag är inte säker. Stod som en kvast ur märren och jag tycker det vore konstigt om hon kissade. :-) I går kväll la hon sig ner och då trodde jag hon var på G, men så reste hon sig upp igen, så då var det inget mer med det.

Idag står hon mest och tittar och viftar på svansen. Minsta lilla hon rör sig, sprutar mjölken ur henne. Hon bara MÅSTE föla snart!

För övrigt har Tjingan vaxproppar också, så jag hoppas det kommer en liten där också snart! Det blir då Willes 3:e föl totalt.

MagganS-B
0

God eftermiddag! Har kört Deli Ess till Bond/Lena Martell för att undersökas och betäckas….sista chansen för henne nu! Annars blir hon ridhäst! Tog också hem lite hösilage som Brådis gillade direkt! Nu skall vi snart kolla på trav från Bjerke. Jag såg att Stuteri Hults uppfödning vann B-ponnyloppet, grattis. Laser Ess 2:a!

Mixie
0

Idag har russet jag kör klarat sin första felfria lokala hoppning :)

//Mickan

[Croneld]
0

God kväll! Nu har jag vaknat till…Det är så trevligt att titta in och se att det har blivit tillökning(hos Rissla), nya diskussionsämnen och fler och fler medlemmar.Glad

Asagard
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Visst är det härligt!

Själv är jag på strålande humör ikväll. I eftermiddags var jag på vippen att börja gråta för att hästarna ALDRIG fölar och jag var sååå trött, men så ringde grannen medan jag var i växthuset och berättade att Pärlan (shettisen) faktiskt börjat föla. Jag for hem i ilande fart och hann hem innan Pärlan fölat klart.

När Pärlan var klar, sa jag lite på skoj till grannen att "undrar om Tjingan fölat än". Jag hade sagt tidigare under dagen till Robban att jag trodde att Tjingan skulle föla innan Pärlan. Och vad får vi se när vi går ut i hagen? Jo, ett föl jämte Tjingan. HON hade fölat - innan Pärlan! Hennes föl var nästan torrt och han är sååå underbar!

Det blev en lyckodag för oss trots allt!