Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 711 ggr
garrilina
0

God Morgon 12-01-11

God Morgon! Uppe med tuppen och på jobbet sen en 25 min. ensam än så länge…men snart börjar de nog komma mina kollegor. Dottern åkte med mig till bussen i morse så då blir det tidigare. Hemma sköter måg och sambo om utsläppet i dag, spännande och se hur det går då det kom en häst i går, ett varmblod som nu ska börja tränas för travovalen. Så det blir lite omflytt i hagarna.

Ska ha små 9-åringar i dag spännande både för dem och mig med textilslöjd för första gången.

Ha en bra onsdag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Litet mildare idag, bara -7 och mulet.

Farmorkväll ikväll, butiken för min del. Peter ska fixa traktorn så det går att byta redskap, och kanske ploga upp hela ridbanan så den går att använda.

MagganS-B
0

God Morgon!

….om man nu kan kalla den för god när det blåset och regnet öser ner…..mina stackars hästar får faktiskt stå inne i dag. Dom mår bättre i ett stall med öppen dörr än att gå och klafsa runt i en massa vatten! Dessutom kan jag passa på att ha lite "kvalitetstid" med dom!

I går åkte alla julsakerna bort och granen ut, skönt att få bort allt damm som samlats under mer än tre veckor! Barr blev det nästan inga, eftersom granen hållit sig jättebra! Nu är det dags för tulpaner!

Ha en bra onsdag!

Tittut
0

Morrn!

Grått och trist, fyra plusgrader och den lilla snö vi hade är numera borta.

Ska iväg på em och chipa lite hästar så det är bäst att kolla in vart jag ska ta vägen.

Innan dess blir det väl lite smått och gott!

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Lisa-trollet
0

Godag

Plusgrader här och snön har smält bort inatt. Har städat lite och i eftermiddag ska jag till stallet, veterinären kommer och ska vaccinera alla hästarna.

Ha en bra dag