Godmorgon 12-01-09
Godmorgon i landet! -17 ute, förmodligen är det klart då också. Igår såg vi en bit av månen efter lång tids bortavaro.
Vi var ut med fem hästar i två omgångar igår, kul!!
Idag blir det butiken för mig, Sara och PEter ska till kotknackaren på morgonen. Idag blir det inget hästande, det hinns inte med.
God Morgon!
Gotland är tydligen enda plats i landet där det är plusgrader i dag efter vad dom sa på nyheterna…..det syns en liten rand av ljus i öster, så vi vet inte riktigt hurdant vädret blir!
Första koppen kaffe är urdrucken, tidningen läst! I dag skall julsakerna bort! Allt känns dammigt och "ute"! In med tulpanerna!
Bilden är från Ljugarn, Vitvär, tagen i går!
Ha en bra dag!

God morgon!
Måndag morgon, äntligen vardag, och det känns som att min julförkylning nu börjar släppa taget. I natt var första natten på länge som jag inte vaknade av andnöd pga igentäppt nos, trots nässpray. Vik hädan, onda infektion! Fantastiskt månsken igår kväll, nästan som dagsljus när jag släppte in hästarna.
Ute är det minus 12 och disigt. Det ska komma snö om några timmar, den skulle vi väl kunna klara oss utan.
Fölungarna, eller de nyblivna ettåringarna, har haft bus för sig i sina boxar nattetid. Rodfos tycks rymningsbenägen och har försökt gräva sig ut. Inte bra när stallet står på grus, irriterande med gropar i bädden. Dotra har lekt med vattenhinken så den pendlat i sin upphängning. Hon kanske tycker att väggen behöver sköljas.
Jag tror att jag - åtminstone för nu - lyckats överlista dem. Föste undan spånet, jämnade till botten och lade en gummimatta där Rodfos grävde som värst innan jag krattade tillbaka spånet igen. I Dotras box skruvade jag upp en hinkhållare, som en bur av plattjärn, och surrade fast hinken i den. Återstår att se vad för nytt ofog de ska hitta på nu.
# 1 Vackert, men det ser kallt ut!
# 2 Kul, men en aning besvärligt med påhittiga småruss…
Här är det -8 och grått än så länge. Fläkten är trasig i bilen och säkringen går om man byter, så nåt elfel är det tydligen. Inte kul när det är kallt och värmefläkten behövs mer än vanligt.
Ska få iväg en hoper pass med posten. Sedan blir det nog lite av varje för att få försörjningen att gå ihop den här dagen.
Ha en bra måndag och en likaså bra vecka!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~