Bli fin för årets avelsvärdering

suck… ja,,, jag står själv inför samma "sak"…
Jag har två stycken, en hingst som ska visas i mars, och ett sto…som ska visas senare…
Jag kör och kör och kör… några gånger i veckan, bra träning, fina muskler och minimalt slitage (om man har rätt prylar…)
Jag löptränar dessutom mina hästar MINST en gång i veckan sista månaderna… oftast 2 ggr /vecka. Ju yngre de är ju mer löpträning istället för körning.
JAG tycker dom kan klara en hel del både kör och löpträning och även viss ridmotion som 3 åringar, och har därför tänkt motionera och träna så mycket som jag själv har tid till, dvs ca 4-5 ggr per vecka sista månaderna innan visningen.
Försöker samtidigt tänka på bra mat med proteiner så de kan bygga muskler, men inte för mycket så det blir hängmage… detta är mitt dilema, särskilt med stoet som ska visas mitt i sommaren,,, har massssa gräs och hästen blir smällfet på luft och vatten…
Ska till våren direkt sätta på en betesbegränsare och vara på hugget med en gång med att inte ha på för "bra"bete… men jag vet hur svårt det är… de är riktiga "fattigmannshästar" russen… de blir väääldigt välmående på ingen mat alls… iaf vissa individer, som mitt sto.
Man får försöka göra sitt allra yttersta och planera och vara "med" i god tid, mer än så kan man tyvärr inte göra. Jag vill iaf känna när jag fått mitt resultat, att jag gjort mitt ALLRA bästa och så gott jag kunnat för att uppnå det resultat jag söker.