Godmorgon 11-12-23
Godmorgon i landet!
Mulet, några minus och litet snöfall, de hotar med underkylt regn, men det kan vi hoppa över tycker jag!
Sara har tillbringat natten i Älvsbyn, jag som tänkte hon skulle ta hand om hundarna idag…
Har gjort hallontryfflar efter ett recept som jag hittade i en oläst land (såg det när jag skulle tända i spisen) få se om de är så goda som de verkade 
Ska kolla läget på balen idag, den akutplacerade hästen har flyttat till en riktig stallplats och nu borde balen räcka en dag till d.v.s till imorgon.
Annars butiken och sedan allmänt dagen-före-julafton-pyssel. Peter är på hemväg iaf.

#0 Hallontryffel, åååh det lät delikat. Kan du inte skriva in receptet här (provsmaka en och kolla om de är goda först!)?
God morgon, dagen före dopparedagen!
Grått mildväder idag. Stalljobbet är klart, alla hästarna fick bäddat med nytt spån så jag har julstökat i boxarna känns det som.
Igår, på vintersolståndets dag, gick mitt långdragna höstprojekt i hamn och jag har numera vatten indraget i stallet. Hurra! Tidernas bästa julklapp, nånsin. Så himla skönt att slippa släpa dunkar inifrån huset.
Om ett tag ska jag fara till Romme där det är lunchtrav idag. I morgon är jag bjuden på jullunch i Rättvik, ska bli trevligt. Simma lugnt i julstöket alla russvänner!
# 1 Men vilken Välling, vad arg han ser ut!
Varmt och blött här och det töar för fullt.
Ska sätta igång med de sist inkomna passen med hopp om att få dem på lådan idag. Sen ska jag ta jul!
Hoppas ni får en bra fredag och putta stressen åt sidan. Det blir jul i morgon ändå!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#2 Jag tycker han ser olycklig ut. Han försöker nog skrämma sin mopsiga lillasyster att sluta hänga som en igel i skinnet.

Hallontryfflar:
125 g hallon
1/2 dl koncentrerad hallonsaft
1 dl grädde
3 msk socker
250 g mörk choklad
Sätt allt utom chokladen i en kastrull, koka på svag värme 15-20 minuter, sila sedan. Koka ihop saften till 1/2 dl. Hacka chokladen och låt den smälta ihop med hallonjoxet, sätt i folieformar, förvara kallt
Hej! I år har jag väntat in i det sista och ordnat allt idag.
Så det blev att handla julmat, lite klappar och strö till hästarna. Gammeltanten har kommit in i stallet för att få lite extra kraftfoder. De andra har kutat runt i hagen som tokar, brallat, sparkat bakut och busat.
Nu ska jag hämta in lite ved.

Peter säger att hallontryfflarna är goda, hm, hoppas jag också hinner få en…