kalla händer
Har någon russägare därute tips på vantar i stallet, jag tycker jag gått igenom allt, under flera år, mina små händer är ändå blå o kalla 

det finns en typ av arbetshanskar i svinmocka med fårull inuti! dom är helt suveräna! Fingervantar, varm o sköna, men liiite klumpiga om man ska rida, annars perfekta i stallet!
Har även någon typ av isolerade handskar från någon gårdsförsäljare med tunn fodring och lite ludd inuti som funkar, dom har jag i lagården (och ute hos kalvar och ungdjur. Funkar änsålänge iaf…)
Måste säga att i så fall är det vanliga enkla fleecevantar! Mina är svart, rent i fleece och köpta på ekohallen och Maxi. Världens bästa enligt mig! Sen så håller de ju inte alltför många minusgrader, men ett parstycken går att köra i :)

har oxå några fleece,, men nackdelen med dom om man pysslar med tex vatten eller blöta/kalla verktyg, är att dom blir så blöta, och man blir fortare kall….
Sant…
Jag har ett par allvädershandskar från SM, Varma och sköna (så länge det inte blir kallare än -10) & håller sig torra även i regn :D Köpte dem från Bidermans…
Tack, tror mycket beror på att man blir fuktig om händerna, våta handtag, grimskaft, vatten dunkar, hackar is, ja ni vet, sen tar man av sig o ska knäppa täcken, fixa spännen, få upp foderburkar, så är det kört, men ska se om jag får tag i ngt av förslagen
.

ja,,, det är ju det där med att bli blöt..
men dom handskarna jag pratar om, funkar bäst när det är RIKTIGT kallt, alltså många minus. Jag köpte dom för en 50 lapp på en mack, men har sett att även lantmännen har dom, och några av gårdsbussarna som kör här…
Kanske lansera en ny produkt? Diskhandskar med fleecefodring? Kan det vara något för alla hästmänniskor? 

#7 Lantmännen i morgon 

#8 finns redan! Hade jag i lagården förut, när jag var tvungen att ösa ensilage med händerna (annars fick man SJUKT mycket sprickor i händerna och VÄÄLDIGT bruna illaluktande händer! Det var som gummihandskar (lite segare och bättre passform än diskhandskar) med mjukt gött ludd i!
Finns även dessa på lantmännen! #9!