Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1064 ggr
karisma
0

God morgon 2011-12-18

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon 4-advent

Roslagen är som ett gyttjebad efter allt regn det är inget som påminner om att det är decmber. Hoppas det blir lite bättre väde snart annars vet jag inte vad jag gör med alla hästar för hagarna ser ut som vattenodlingar.
Småvalparna växer de är nu tre veckor och har börjat se och röra sig runt valplådan Men Humlan som är sex månader lever rövare inne nu när promenaderna inte blir så långa för yorkarnas del  pga av vädret
Idag ska jag gå och få massge så det blir en trevlig advent annars är det bara tvätt och hålla alla kläder torra som gäller

ha en bra fjärde advent

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

OskyldigSkrev en dubbel, skriver här med…kanske ngn raderar mitt andra inlägg…

God morgon!

Sista advent, och snart är det julafton men först ska det vara skolavslutning. Idag regnar det och det är grått ute. Det blir att mocka vindskyddet och dona lite för mig idag.

Minns varma sommardagar och längtar…

PernillaJ
0

God adventsmorgon!

Snålblåst och det yr vitt i luften, nån enstaka minusgrad ute. Stalljobbet är klart, utom fylla på vatten, men det fixar jag litet senare.

Igår var jag ute på ID-koll- och chipmärkningsturné. Man får se många olika stall och olika hästhållning, det är intressant. Allt från perfekt uppfostrade föl till såna som är orörda av människohand - en utmaning att chipa såna, och av stor ras dessutom. Man önskar att ägarna ringde när fölet var en månad gammal i stället för ett halvår.

Idag ska jag julstöka är det meningen. Föredrar att fixa och dona i stallet, jag är inte riktigt lika motiverad när det är dags att städa inomhus.

Kölden biter i advent
och vårt fjärde ljus blir tänt.
Alla ljusen lyser klart
nu så kommer julen snart

När fjärde ljuset brinner
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan

Tittut
0

God förmiddag!

Blött och lerigt ute och stölikgt inne. Kanske ska göra som ovanstående, julstöka lite men det blir nog det lilla.

Nu, dagens första balja med Skansente och lite hembakt bröd. Vardagslyx!

Ha en fin söndag och 4:e advent!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här snöar det för fullt, sista söndagen som jag måste ha öppet för i denna gång, nu är det bara full fart fram mot julafton sedan tre lediga dagar.

Vi var och hälsade på Annika och Janne igår kväll, himla trevligt att hinna med att umgås med folk och inte bara jobba.

Hästarna är nu på plats i vinterhagen, skönt att ha dem hemma men samtidigt är den hagen inte så stor så de rör inte på sig så mycket. Nu när det har snöat så ser man ju hur mycket stigar det blir i de stora hagarna Skrattande

garrilina
0

Tung blötsnö över oss! Sliten idag då jag avverkat fredag och lördag på högskolan i Gävle ska försöka plocka klart i vårt vardagsrum som äntligen är färdigt kanske hinner vi med knäckkok också. 3 arbetsdagar kvar sen blir det ledigt.

Ha en bra 4:e advent!

Prenses
0

Här i Finland snöade det inatt men nu igen smälter snön. Jag blir så trött. Halt och eländigt är det längs med vägarna så inget tränas blir det för den delen heller med dethär föret… :(

Idag ska jag julstäda istället för att suras över vädret. Det sista ska fram och jag och killen ska baka pepparkakor. :)

/ Sabina