Godmorgon 11-12-13
God luciamorgon i landet!
Vi var på esteternas julkonsert igår kväll och har klarat av årets luciatåg.
Det har komit ännu en decimeter snö inatt, nu är det varmgrader och ska regna resten av dagen…
Idag kommer de och byter ut fönstrena uppe, så kanske vi slipper storm inomhus när det blåser.

Våra fönster är bytta redan, skönt!
Ikväll är det hoppträning och på söndag är det KM. Vi ska vara med på 60 cm (clear round).
Min hopptränare kommer hem till mig på lunch idag, vi planerar en hemlis..
Skynda långsamt så går det fortare.

God morgon
Här är man rätt trött efter en helg i Tyskland och här hemma har barnen haft ett rent h-te med stormen , yttertaket till hingstarnas lösdrift blåste iväg , väggen höll på att flytta sig , plåttaket i traktorgaraget lyfte lite , sto hagen blåste sönder på sina ställen + en lillebror med vattenkoppor hm de var jobbigt att vara borta och inte kunnna hjälpa dem men de löste det jättebra.
Sen så fick vi besked om att min farfar avled på lördagen så samtidigt som man hade väldigt trevligt hela helgen så längtade man hem ändå.
Ha en bra tisdag
God Förmiddag!
Kaffet urdrucket och lussebulen uppäten, får se vad som skall göras i dag…..Känner lite lust för att baka Gotlandslimpor faktiskt!
I natt har det regnat småspik så nu är alla vattenpölar fyllda till brädden igen! Solen sken en stund förut, men det ser mörkt ut!
I går hade Dussi lärt sig att hon skall stå i egen box på natten och gick in i sin egen box direkt utan att först klämma sig in hos morsan. Duktig kicka!
Ha en fin Lucia!