God morgon! 8/5
Åter en solig vårmorgon, nu sätter jag på kaffet, vattnar hästarna, väcker barnen, kör dem till skolan och förskolan. Ha det gott!

god morgon alla idag trött
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Mulet idag, och veckan ser inte ut att bjuda på bätre väder, kollade just och till helgen förutspås 1 grad varmt, toppen:( Annars ser planeringen för dagen ut att innehålla städning inne(va, måste man ha fint inne hos isg också!) och rengöring av tävlingsselarna samt förstås körning av alla hästar.

Ingen god morgon idag..
Natten mellan sö och må sov jag 2 timmar.. Det var det värt då vi fick lilla Caramel.
Natten till idag så har jag sovit 2 timmar igen.. Den här gången gick det sämre.. Det är helt otroligt orättvist.. Vi fick ett felläge igen! (Hade ingen tur förra året) Veterinären har varit här i natt och vi fick ut fölet men tyvärr inte levande.
Det var Dilissabess som fick ett brunt hingstföl.
Vad ledsamt med fölet! Stackars sto, hoppas att det går bättre nästa gång. Själv ska jag först till mina hästar, sen iväg till en kompis som har connemaror och klia fölungar och städa ett akvarium! :)
#3 Vad tråkigt för er och stoet. Tänker på er. Lycka till med alla de andra stona i sommar! Många kramar från Roslagen

Synd med fölet! :(
själv sitter jag och försöker anmäla till provloppen för storhästlicensen. Inte så lätt då 26 st ska ringa på en timme. Så idag blir det nog mest körning av storhäst, de små russen får vila idag.
#3 Så tråkigt och stackars Dilissa. Hon måste vara jätteledsen lilla gumman!
Själv fick vi vårt andra stoföl för i år i morse. Det var Winna som fick en liten krabat e: Wilnius 524. Hon är helt bedårande och helt perfekt! Namn är inte bestämt än.
Ska snart åka iväg och plocka av dagens skörd av sparris och sen ska jag åka ner till betet. Vi släppte unghästarna igår och de går nere i Ronehamn, så jag måste åka dit och se så allt är okej. Ska sätta för lite grindar ut mot vägen också, för jag blir så irriterade på alla ungar som står och matar hästarna. Vem vet vad hästarna får i sig (de går mitt inne i samhället).

#3 Lider med er, har varit tillräckligt med missflyt för er nu….
#7 Grattis till fölet, en riktig söting. Storasyster Wella hälsar så mycket till sitt första helsyskon. Själv blir hon mamma om några veckor….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#8 Längtar så efter rapport om Wellas föl! Ska bli så spännande att se vad det blir. :-)