Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1038 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 11-12-12

Godmorgon i landet! Idag är det friskt ute, -15 ungefär. Ser ut att bli en fin dag, ikväll är det luciakonsert i stan, estet musik-klasserna bjuder på det.

Ska försöka få till staketet så vi kan ta hem hästarna, nedersta tråden är översnöad i sommarhagen, så strömmen är nog borta nu. Bäst få hem dem innan de kommer på att man kan gå ut…

Annars jobba, PEter är hemme i veckan så vi kanske hinner få en del gjort ändå.

Tittut
0

Morrn!
Här är det regn och hur grått som helst. Får ta på pannlampa om man ska gå ut känns det som.

Idag ska jag fortsätta med årets Lojstapass. Hälften av kullen är klara, återstår knappt 20 som ska bli klara iidag var det tänkt.

Hoppas ni får en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Rodfos tackar och bockar!

God förmiddag! Här småsnöar det litet lätt, och jag har fått en lussekatt till frukost. Den riktige katten Pigge ligger hoprullad på soffan, han gör inte många knop den här årstiden: i princip har han gått i ide.

Jag skulle ha varit på lunchtrav i Bollnäs idag egentligen. Men eftersom golvläggaren förhoppningsvis dyker upp om ett par timmar stannade jag hemma. Det är den uppvärmda selkammaren som ska få matta inlagd idag.

bilden föreställer Lojsta-födde Rodfos som busar i snön 11/12

[Croneld]
0

God kväll!

Sitter här och väntar på ngt bra på tv. Kusarna har fått sitt idag och är nöjda. Det ser härligt och fint ut med snö på bilden ovan. Men jag är mer än nöjd, än så länge med barmark. Det kan börja snöa på julafton för min del. Sista svängen i svampskogen tog vi förra veckan, men nu är det nog slut…

Fick rapport om att mina fjolårsföl Cadett och Dragon som jag sålde har flyttat. Skönt att de har bott tillsammans hitills och nu flyttat till skärgårdsön Möja för att fortsätta busa ihop hos en ny familj.