God morgon 2011-12-11, tredje advent
God adventsmorgon!
Jättevackert idag, någon minusgrad, klart och fullmåne när jag släppte ut hästarna. Nu är solen på G också, som det ser ut. Igår hade vi säsongspremiär för plogning, och som det låter på väderleksrapporten kommer Börje och hans traktor att få återkomma senare i veckan. Annars tycker jag det är alldeles lagom snömängd nu.
I morgon kommer golvläggaren och ska lägga matta i den uppvärmda selkammaren där vi håller på att dra in vatten. Det blir en tålig och halksäker plastmatta på golvet, och så ska han klistra en bit våtrumstapet på väggen bakom tvätthon så jag kan plaska och skvätta litet. Så idag ska jag se till att röja ur det sista ur selkammaren så golvläggaren har fritt fram att jobba.
I går kväll var jag på soppafton (egentligen fölsedagskalas) i Falun, väldigt gott och trevligt och många glada skratt.
God morgon! Här har vi lite vitt puder som ligger på ängarna med någon minusgrad. Men det ska försvinna har jag förstått av väderkanalen.
Kusarna var ystra igår för Susamarula och Cherie brallade runt och lekte länge i den firiska luften. Till slut fick de med sig Tigerlilja och Reina, de kunde väl inte motstå roligheterna.
Igår fick jag inplastade balar utkörda som ska stå och vänta i hagen inför den riktiga kylan och alltför mycket snö sätter in. Då kan jag bara öppna upp till nästa hage och säga varsågoda. Allt förberett inför vargavintern som jag hoppas inte kommer.

God middag i landet!
Sovmorgon till halv tio, skönt men min planering för dagen sprack ju en aning…
Sex-sju minus ute och solen kom fram när jag for till jobbet. Sara och lilla kusinen skulle just ut och rida.
I eftermiddag ska Sara och repetera inför luciagrejset de ska ha i skolan, tur man har koll…
Här är det sol och blå himmel, lite kyligt med men ingen snö längre, den regnade bort igen.
Joel får vara ute i sin fålla och gissa om han är nöjd. Wilda konstaterades dräktig via ultraljud i fredags, kul för jag var säker på att hon var tom.
Igår åkte lilla Vile som är såld till sin nya familj i arboga, tror det kommer bli toppenbra för honom, en jämngammal russkille att busa med.
Annars har vi sorterat in tacklammen nu hela morgonen och förmiddagen. Baggarna åkte i förra veckan.
Ha en skön söndag!