Godmorgon 11-12-01
Godmorgon i landet!
Kallgrader igen, och klar himmel än så länge. Skönt att det frusit på igen, allt kladd som var igår kan vi gärna vara utan.
Har hunnit skjutsa Sara till bussen, Simom for just på jobbet och för min del frukostdags. Sedan ska jag försöka hinna med att göra rent de sista tre marsvinslådorna innan jobbet, och gå en sväng med hundarna.
God morgon!
Ännu varmt ute. Förra året hade vi -15 den 1 december, så det är lite skillnad. Ska först idag ge hästarna deras första storbal i hagen, det är en dryg månad senare än vanligt.
Hoppas ni alla får en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon!
Här har också varlite lite minus i natt, många avåkningar nu på morgonen…..Nu åker dubbdäcken på i dag!
Dussi har stått i egen box i natt, men det gick bra, hon åt och drack vatten och brydde sig inte om att mamma stod på andra sidan väggen. Duktig tös!
Både Lippu och Lova har nått fram till sina respektive ägare och "lånare" utan problem! Skönt!
Här blir det shopping i dag!
Ha en bra torsdag!

#1 Här sprättades storbal nr 11 igår 
God morgon!
Några plusgrader och litet snålblåst, men tackochlov inget regn idag. Jag blir snart fnoskig på all blöta, plaskig mättad mark och söndertrampat kladd i hagarna. Är trött på att tvätta leriga stallkläder. Hästarna är faktiskt mindre lertäckta än man skulle kunnat tro, utom Volita som är isabell och gillar att klä ut sig till skäck. Ljusa hästar och leriga hagar är en olämplig kombination, och jag har 3 gulbruna, 1 isabell och 1 tigrerad (vitspräcklig).
Russ ska helst vara bruna eller svarta 

halv storm och typ 5 plusgrader…. dom hotar med regn och även med SNÖ (hua…) till helgen… suck….
Ska försöka köra Hallonet idag, första gången sedan helgen,, har jobbat som en blå i veckan….

God middag
Här släppte jag ut Lova först själv i Micklas hage (micklas fick sluta vara primadonna i natt och gå ute ) , så jag tog in han på morgonen så lilla Lova kunde låna hans hage ett par timmar.
Sen gick ju strömmen här igen som vanligt , jag verkligen hatar EON , ringde och sa att jag tror jag ska betala nätavgiften som de leverera strömmen bara ibland
.
Så Lova fick vänta att gå över till de stora gänget till strömmen kom tillbaka , men nu är den tillbaka och hon är med den stora ligan , självklart en del spring och lite bit och slag men relativt lugnt ännu så länge i alla fall.
Innan jag släppte ut Micklas idag igen så drog jag av honom hans skor så han är redo i fall de skulle frysa till så där bara , har Ijor kvar men han får vänta någon dag till.
Idag ska jag köra Amanda och Albin till frissan så de blir snygga i håret och nu ska jag äntligen få i mig en kopp kaffe :D
Ha en riktigt bra torsdag alla i blåsten ( vi har den här i alla fall)