God morgon 2011-11-27, första advent
God förmiddag!
Lissjul idag, och eländes regnväder. Grått och blött och klafsigt, inget kul väder alls. Jag tänker ha en inomhusdag och titta på film eller läsa böcker. Håller på och kör en tvättmaskin, kanske tar en sväng med dammsugaren.
Igår gick jag runt på julmarknad i Noret, mycket folk i rörelse. Jag köpte en ny timer till köket, en vacker vitblommande novemberkaktus, och en enekrans till min pappas grav. Mötte en ren på gågatan, den drog en liten vagn med ett par barn i. Exotiskt. Renen såg välskött men litet uttråkad ut.
Senare idag ska jag fixa med Valas bärrandsröta. Tycker det ser ut att gå åt rätt håll faktiskt. Jag gör rent ett par gånger i veckan, har petat och borstat rent, spolat med Virkon S-lösning, pillat in Virkon S och tryckt dit tjärdrev. Jag får väl veta hur det utvecklat sig när hovslagar-Catarina kommer härnäst.
God Middag!
En stormig och riktigt grå första advent. Färjorna inställda i kväll, får hoppas det lugnar av under natten så att Lova och Lippu kommer iväg i morgon…..
Hästarna är i alla fall ute och stallet mockat. Jag är trött som bara den, inte efter Julbuffén i gårkväll, den var jättefin och mycket trevligt hade vi, men KAFFE! Jag borde ha lärt mig vid det här laget att ibland är kaffet rena uppåttjacket för mig. Jag somnade nog framemot 1/2 7 i morse, sov till 1/2 11!
I eftermiddag får vi ta in hästarna lite tidigare och göra om proceduren från förra söndan med ordentlig pälsvård för dom som skall åka…..
Ha en bra första advent!

God eftermidag! Här kommer det snö i massor, tung blöt snö har kunnat varit utan tills det frysit på i marken. Har skjutsat dottern till tåget i morse med vidare destination Stockholmstrakten för utbildning. Pysslat inne hela dagen och lyckats få alla utom 1 av adventsljusstakarna att lysa, köpte 8 lampor men det fattas ändå 2 samma visa varje år hur kan de gå sönder i lådorna?
Nu blir det till att peta i sig något att äta och sedan blir det mockning, de har fått stå inne så jag har väl en del att göra 
Ha en trevlig fortsättning på första advent!