Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1059 ggr
StuteriSolo
0

God morgon 11-11-22

Godmorgon i landet!

Kotknakarmorgon i huset, jag, Sara och Cisssi ska till våran bästa vän i luleå. Simon har jobbat natt och får vara hundskötare idag, hoppas han jobbar natt idag med eller är ledig Skrattande

-8 ute för en stund sedan, ändå kändes det inte kallt. Det är litet ljusare med den där centimetern snö ute, det är skönt!

Annars butiken för min del idag

MagganS-B
0

God Morgon!

Lite dimma, molnigt precis som vanligt. Soluppgången syns som en röd strimma i öster, men nån sol blir det nog inte i dag heller.

Första kaffekoppen urdrucken, skall strax gå till hästarna, sen kommer sotarmurren så det är bäst att ta fram stegen…..

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

MOrrn morrn

Här ser det grått ut som vanligt , skulle behöva få se solen snart känns det som.

Ska bara dricka upp kaffet och sen gå och släppa ut hästarna i stallet .

Idag blir en rätt så lugn dag tror jag , de känns så i min kropp i alla fall.

Ha en bra dag :D

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Grått ute idag med. Är hängig dag nummer två…….skallebang samt halsont och förkyld. Måste kurera mig till i morgon då vi drar till Sexdrega med Njord och visar lite skogskörning på pressvisningen för nya kuskutbildningen. Återigen ett bra tillfälle att göra reklam för våra russ!

Ska även åka till gamla far i em för att packa hans saker, ska flytta honom till ett annat boende på lördag, inte lätt när de gamla blir dementa, var rädda om era föräldrar ni som har era kvar.

PernillaJ
0

God morgon!

Ännu en dag med dimma, som att bo i en gråvit säck. Isigt och halkigt idag, jag som ska ut och köra bil på förmiddagen - känns skönt att ha nya dubbdäck på. Jag ska iväg och ID-kolla och chipa ett halvblodsföl.

Igår fick stona en ny storbal, nummer 10 för den här säsongen. Det går åt mindre grovfoder sedan jag köpte ett storbalsnät. Nätet funkar över förväntan faktiskt, det förlänger ättiden och minskar spillet. Ska släppa in Roffe och Delling till drakarna någon dag framöver, och hoppas att de också får vara med runt balen. Annars får jag hitta på någon lösning.

Lisa-trollet
0

Goddag

Mulet här och ett par plusgrader. Det blir mys och promenad med lillan under dagen. Och senare blir de stallet och en ridtur med medryttaren Emilia.