Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1242 ggr
karisma
0

God morgon 2011-11-21

Morgon där ute

Den nya veckan börjar med lätt regn och 7+ så nu är allt bara lervälling.Tur att det finns tvättmaskiner när man ser ut som en ny upptagen potatis när man kommer in Bara det vanliga idag ska nog försöka smörja lite träns till kvällsjobb när jag tittat på tv

ha en bra måndag på er

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är världen vit, det har kommit ungefär två cm snö under natten. Det första jag upptäckte är att sopen till bilarna på något mystiskt vis har försvunnit från sin plats. Undrar vem som hade den sist, och till vad…

Butiken idag, före jobbet hade jag tänkt hinna litet ute, få se hur det blir med det, måste eventuellt åka i tid så jag får vinterdäck på min lilla renault.

Simon jobbar kväll, och Sara stannar i stan idag

Nu mot bussen med Sara!

PernillaJ
0

God morgon! Gråväder och dimma, inte speciellt upplyftande väder.

Pust, det tar nästan en och en halv timme att göra klart stallet nu när jag har fem hästar på box. Men det är väl nyttig motion så här på morgonkvisten.

Jag väntar hem Bengt-Åke med en ny storbal någon gång under dagen, och så ska jag rulla ut slangen och toppa upp vattenbaljan i stonas hage. Just nu har de två baljor, den eluppvärmda som jag pluggade in i fredags och en vanlig som står kvar tills vidare. En intressant observation är att hästarna har föredragit att dricka ur den vanliga baljan, som nästan är tom nu, medan den eluppvärmda nästan är full. Jag läste om en forskningsrapport som beskrev samma sak: hästar föredrar kallt vatten, fast om de enbart bjuds tempererat (ljummet) vatten dricker de det, och då dricker de mer (större volym) än om de druckit av det kalla.

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har en ledig dag, från jobbet, men här hemma fins det att göra i alla fall!

Har nu bokat dotterns båtbiljett hem till jul-helgen ( trångt redan nu på båten till jul!). Här är vädret mulet och milt, precis som det varit de senaste veckorna och ännu torra hagar. Senare i dag ska jag och träna inför årets Jul-Show i ridhuset.

Ha det bra i dag!