Godmorgon 11-11-10
Godmorgon i landet!
Ännu en vacker morgon med litet frost. Igår när vi åkte hem från farmor hoppade det upp en jakthund ur diket en bit bort och anföll bilen, vi stannade inte vid brevlådan kan jag säga.. Hunden har spökat här utanför under natten, tur man har säkra kaninburar och kaniner med bra psyke…
Lilla hunden blev galen när hon gick ut imorse, och skällde som en tok, hunden har varit utanför vår dörr t.o.m. Andra gången i höst vi har en lös jakthund i grannskapet, om det tycker jag INTE. Han verkar dock inte varit i hästhagen, även om det var ett himla liv på hunden åt det hållet mitt i natten, hästarna går ju kvar vid sjön eftersom vinterhagen förvandlas till lervälling om man släpper dit dem.
Idag butiken, handla ikväll och så se om Peter kommer hem idag eller på lördag. Simon jobbar dag och Sara är i skolan. Får nog gå med hundarna i stan idag, vet ju inte om hunden i fråga är kvar i närheten eller om den sprungit vidare

God morgon! Dimmigt som tusan här. Igår var det klart och fint hemma hos mig på berget, men när jag körde in till civilisationen (?) efter lunch var det alldeles vitt när jag kom ner till riksvägen. Jag hoppas att dimman lättar här uppe på drygt 310 meters höjd idag också.
I morgon åker jag till Gotland - jippi! Vinterdäcken sitter på bil och släp, ska fortsätta planera och dona inför avresan idag. Har varit inne på rederiets hemsida och bokat om färjeavgången; tur nog fanns det plats på den senare tur jag ville åka med. Däremot är det fullt på bildäck på söndagens eftermiddagsavgång, så jag hoppas verkligen att vi kommer med på vår inbokade avgång söndag morgon.
Jag har grävt fram symaskinen ur härbret där den stått i 1,5 år, ska ägna mig åt avancerad sömnad idag…