svarta skäckar..??
Finns det bara Bloka Joker som enda svarta godkända hingsten??
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
Ja, det är bara han som är svartskäck. De andra är rödskäckar.
Liselotte
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Tack för snabbt svar .. Tyckte han var fin :) min dröm är ju å någon gång få skäckar :)
/helene

har själv varit såå tjusad av färg förut, skaffade mig en saddlebredskäck och blev …avvand….
färgen är bara ett attribut… EXTRIÖR, UTSTRÅLNING-… men framförallt TEMPRAMENT och SÄTTET är nr 1… !
…men man kan ju inte låta bli att tjusas när dom UTÖVER ovanstående har en snygg färg såklart…!!!
Det jag har läst om honom verkar han vara en riktigt trevlig kille med bra psyke och temprament
Det är viktigt för mig med då jag har små barn, sen är jag otroligt svag för skäckar ..
#5 jaha är det hans son, sett han på kort innan men tänkte inte på stammen vid det tillfället.. han är oxå fin tycker jag… vem e mamma?

Jag har en hingst som är 2 år som är svartskäck, men han kommer bli kastrerad till våren… Men i mina ögon är han lika fin för det
Jag är ingen skäckfantast men blev liksom med skäck när mitt sto fölade 2009. Stoet är själv brun och pappan med, så visst blir man överraskad ibland 
#7 vilken överraskning kan jag tro .. vad är det för stam på han? ska ni inte visa han?

#8 haha ja det var verkligen en överrsakning, så det behöver inte vara några skäckar till föräldrar för att man ska få skäck inom denna härliga ras
Han är e.Ursus 512 u.Manina 3781 - e.Herman 266
Jag har visat honom på några utställningar och på rådgivande unghingstbedömning och av kritiken att döma kommer han inte räcka till som hingst riktigt, det fattas några poäng och han är lite för utåt-tåad för att de ska släppa igenom honom har jag fattat det som och benställningen är ju inget man kan träna bort tyvärr. Men hade det inte varit för det hade jag visat fram honom till våren. Han är ganska stor, mäter 127 cm redan nu… Fast jag vill ju ha mina russ runt 127-130 så mig passar det utmärkt 
Här är en bild på Elvis som 1-åring, har tyvärr ingen senare bild inlagd på datorn utan de är fortfarande i kameran.
Lycka till med att få ett litet skäckföl någon gång!

Jag tror Ruton har lite anlag också. Min ena häst Racoon är efter honom och han skall vara skäck. Fast han hör gömt 2 vita fläckar på magen. Han påminner lite grann om hästen som #10 lagt upp, men bläsen är inte lika bred,.
Castellos pappa lämnade skäckar så möjligheten finns att Castello också har anlag att lämna skäck.
För den delen lämnar Stig-Helmer svarta avkommor så han kan också lämna svarta skäckar med lämplig märr.
#12 jasså kan han .. intressant..