Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 2708 ggr
Lellson
0

Han bockar!

Hejsan!

Min kompis russ Palle bockar jättemycket sen hon ramlade av honom. Han blir helt galen om han har fått vila en dag.

Vad kan det bero på?

Tacksam för svar!

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

MagganS-B
0

Hur mycket mat får han? Han har en massa överloppsenergi antagligen, kan bero på att han får en massa hvre…..alla russ tål inte havre, allrahelst om det blir för mycket havre och för lite motion.

[Russ-park]
0

Kolla om han har ondt nånstans - tänder, nakke, ryg, kors, ben ?

Mvh bj / dk

MagganS-B
0

# 2 Han har säkert inte ont, men han märkte att hon ramlade när han bockade och då testar han ju igen, dom är inte dumma…..

Stoodyear
0

Om det skulle bero på överskottsenergi så är körning innan ridning en bra grej, så lite av det spralliga försvinner. Även longering är bra så han kan springa av sig, gör honom lite trött så orkar han inte krångla lika mycket och chansen att hon sitter kvar är större.

Eller om han kommit på att ryttaren trillar av när han busar, så skulle jag sätta upp någon som är duktig på att sitta kvar så man "besegrar" honom.

Och som sagt, havre är rena dynamiten.

Lellson
0

#1 Idag så åt han väldigt lite:(

#2 Han har som en knöl presis där sadelgjorden ska sitta….

#3 OkejXD

#4 vet ej om han får havre(ska fråga)

Union J and Jedward

MagganS-B
0

# 5 Beror säkert på knölen, kolla den! Russ rids med fördel utan sadel!Glad Varmt och mysigt och man får bra balans. I min ungdom hade man aldrig sadlar på russen!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Stoodyear
0

Då beror det ju säkerligen på att knölen gör ont.

Håller med Maggan, skippa sadeln! Det är både kul och nyttigt att rida utan, jag hade heller aldrig sadel på russen jag red.

mys-trollet
0

skippa sadeln och rid barbacka!

Det är jätte skönt och man får bra balans, rider mitt russ barbacka jämt…

(fast det är inte kul att rida barbacka när mitt russ bockar och stegrar sig xd)

Lellson
0

Han började bocka när hon red barbacka…

Hon bröt armen då…

Union J and Jedward

Lellson
0

Ops

Menar#10

Han har inte ont på knölen…

Union J and Jedward

Stoodyear
0

Kasta upp någon som garanterat sitter kvar och kan säga till honom på skarpen. Eller longera honom trött innan, det skulle jag göra iaf!

MagganS-B
0

Han har då antagligen fått övertaget och känner att ryttaren är osäker. Som # 13 skriver, sätt upp någon van, tuff ryttare på honom som kan sitta kvar när han håler på…..det gäller ju att hålla upp huvudet på honom och att sitta kvar. Man kan också undra hur pass bra inriden han är….ett bra, inridet, tryggt russ kastar inte av folk utan anledning!.

Lellson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Okej! Tack, han har slutat bocka nu

Union J and Jedward