Är det en bar häst för mig?
Hej alla russ älskare :D
Jag håller på att börja med det där ponny tjatet igen på mamma.
Och jag undrar om ett gotlandsruss skulle vara en bra häst för mig? :)
Jag är 11 år.
Jag har ridit i 8 år.
1,55-158
och väger lite över 40kilo.
Jag är hopprädd, men försöker övervinna rädslan i lagom takt.
Jag lever för dressyren, vill gärna ut på någon tävling.
Jag rider också ut på härliga uteritter :)
Vad har russ för temrapent?
Jag vill gärna ha en framåt häst, inte het.
Vad tror ni ? :D
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Temperamentet är alltid beroende på individen, uppväxten, föräldrarna m.m. (Oavsett ras) Men vill du ha en mångsidig häst med personlighet tycker jag absolut att du kan ha ett russ! Maxat dock kan ju vara bra med din längd, så kan du ha honom/henne ett par år! :)
Okej!
Jag kommer växa kanske 17 centimeter mer (:
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Se till att russet är inkört också så kan du köra det om det skulle visa sig att du en dag blir för lång eller framför allt för tung.
Tror det skulle bli det svåra beslutet att sälja då.
Jag avskyr trav:/
Har gått på travskola ett tag, men gillar att känna sig trygg på hästens rygg, att känna varje steg och muskler.
Så det blir absolut inget alternativ :/
Hur jag en skulle vilja..
#4 Man måste inte hålla på med trav bara för att man kör sin ponny.
Jag är vuxen och aldeles för tung för att rida ett russ men att ta en sväng i rockarden med våra russ eller shettis tycker jag är underbart mysigt och hästarna gillar det också som omväxling då de rids av andra i övrigt.
Det är alltid svårt och jobbigt att sälja eller lämna tillbaka en lånad häst.
Det är ingen nackdel att ha ponnyn inkörd utan man kan gått rida den så länga man anser sig kunna göra det men istället för att sälja den kan man köra den hemma. Dessutom finns det något som heter klassisk körning där det finns både dressyrmoment och hindermoment.
Jo.
Men jag skulle inte ha tillgång till något av behoven, varken vagn/sulky eller något sånt.
#6 Fortfarande ingen nackdel med en inkörd häst. Saker och ting kan förändras.
Du har rätt