Godmorgon 11-10-07
Godmorgon i landet!
Mulet, grått, båst och regn. Björn som jobbar i Kiruna berättar att det kommit en decimeter snö, stormen och snön har nått Arjeplog och på E45 står det lastbilar fast i snön. Peter är nog glad att han kom över fjällen igår eftermiddag och nu lossar i Umeå.
Simon ska ut och åka med Alviks trafik där han sökt jobb, blir en sväng till Umeå, dit han var igår och hämtade en bil åt en kompis.
Sara har självstudier idag, så det blir ingen skolåkande för henne, hon och Vitkor får vara hundvakter istället 
Och så upptäckte att jag att tvättmaskinen blir klar fortare om man häller i tvättmedel och startar den, än om man bara lägger i tvätten och stänger luckan…

God morgon!
Jag har abstinensbesvär, här finns inte ett russ så långt ögat ser.
Om några timmar ska jag besöka Karen Blixen Museum (länk) i Rungsted, mellan Helsingör och Köpenhamn. Sedan övernattning på en gemytlig kro på Själlands västkust.
Jag har insett att jag inte gillar hav. Hav är skrämmande stora och outgrundligt djupa, och luktar skämd fisk. Tacka vet jag små trevliga insjöar.
Såg på FB att det haglat hemma igår: burra.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Sitter inne och ser ut på sol, blåst och löv i alla färger som yr omkring, väntar på besked om det blir i dag el ej som vår Chevy ska kastreras och i så fall vid vilken tid… Skulle vara bra om det blir gjort och han kan gå ute i hagen med polaren någon vecka till, den som väntar får se.
Senare i dag vid 17.00 är det dax för jobbet!
Snö och hagel, hmm hoppas att det dröjer ett bra tag till!

God förmiddag
Här är det regn , blåst och jäkla oväder med andra ord (fast solen försöker titta fram ibland)
Idag blir det en lite jobbig dag för dottern, vi ska snart köra och möta upp Olles fd ägare , då hon ska åka hem och i morgon vidare till sina nya ägare i Finland.
Vi har ju haft Olympia Dar hos oss sen september 2009 och de är klart att de känns tungt för dottern då de har haft roligt ihop och Olle är ju en speciell häst som har krävt sin tid och jobb innan de har kommit så långt som de har gjort .
Därför var de extra roligt att de vann i sin sista start tillsammans i söndags, kunde ju inte avsluta bättre.
Ha en bra fredag.
fotograf Felica.Holmqvist
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God början på eftermiddagen!
Idag va jag uppe tidigt, men har inte fått ngt gjort!
I eftermiddag så blir de tvätt som gäller och ikväll så blir de inflyttningsfest ;)