Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavelsvärdering
Läst 1881 ggr
[Croneld]
0

Årets stamboksnummer?

OskyldigLite nyfiken bara, när kommer stmbnr till årets visade ston. Vill få ett roligt nummer!Flört

Nu kommer jag inte ihåg i huvudet exakt hur långt vi har kommit i nummerordningen, men vore kul med  5200 eller ngt i den stilen!

[Croneld]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Klart att jag förstår att ni tar dem i ordning….

PernillaJ
0

Stona nummersätts i den ordning som inbetalningarna bokförs. Jag brukar skicka ut stambokföringsbevisen i början av oktober. Jag kan inte börja med stambokföringsarbetet på allvar innan jag fått in alla protokoll från alla visningsplatser, och det kan tyvärr dröja (hittills i år har jag t ex fått noll protokoll…).

2010 stambokfördes ston med nr 5048 - 5176. Årets ston börjar alltså med 5177. Jag har fått meddelande om 12 st inbetalningar som gjorts hittills - däribland din för Susamarula.

[Croneld]
0

FlörtJag förstod det! Ville bara skriva lite!

Fidelia
0

Vad är avgiften för stamboksföring iår?

janehellen80
0

Hoppas min är en av dom som kommit in :)

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

PernillaJ
0

#4 Hästägare som väljer att stambokföra sitt sto ska inom fyra veckor efter visningsdagen betala in stambokföringsavgiften 400 kronor till Svenska Russavelsföreningens plusgirokonto 69 34 81-4. Ange vilket sto betalningen avser samt ägares namn; gärna också var stoet visades.

#5 Jajamensan, Narva KL är noterad som betald.

janehellen80
0

#6 Så bra.. Tack Pernilla ..

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

PernillaJ
0

En bit in i årets stambokföringsarbete har det hittills bokförts avgifter för 51 ston.

Påminnelse har postats till stoägare som visat ston t o m 1 augusti, det är 61 ston vars ägare får brev om obetald stambokföringsavgift från SvRAF.

Riksstambokföring av treåriga eller äldre ston som visats vid årets sommarpremiering görs när ägaren betalat in stambokföringsavgiften 400 kronor till Svenska Russavelsföreningens plusgirokonto 69 34 81-4.

Stambokföringsbevisen börjar skickas ut om cirka en månad.

PernillaJ
0

Nu har årets riksstamboksnummer börjat läggas in i Blå Basen (länk). Ni som betalat stambokföringsavgift och är nyfikna kan kolla där.

Om ditt sto inte har fått sitt stamboksnummer inlagt ännu kan det bero på att arrangören inte skickat protokoll, vilket måste vara föreningen tillhanda innan stambokföring kan ske. Det gäller t ex protokollen från Gräfsnäs 25/7, Tångelanda 26/7, Kvinnersta 30/7, Arvika 13/8, samt några senare platser. Arrangörerna är vidtalade.

palomia
0

#0 Jag fick 5200 på min Cleo (e.Parat u.Mollnia) =) Väntar nu på att se vad Hedvig Leaf får för nummer=)

[Croneld]
0

# 10 Men det ville ju jag ha!Flört

Susamarula fick 5179 och det passar henne utmärkt!

PernillaJ
0

Nu ligger förteckning (pdf-fil) över årets riksstambokförda gotlandsruss, hingstar och ston t o m 30/9, ute på SvRAFs hemsida (länk). Stambokföringsbevisen är postade.