Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 801 ggr
karisma
0

God morgon 2011-10-05

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon där ute

Varmt fuktigt och grått ute undrar vad det blir väder. Fortfarande utan bil så det blir till att planera lite extra så att allt fungerar, men kära x-et skulle börja laga den idag Har mina tankar på att stjäla hans imorgon för då ska jag vara över allt under dagen med början hos vet kl 8 för vaccinering av hundar och slutar på Babels hus föreläsning kl 18 Mera kaffe så jag orkar gå ut till dagems jobb

ha en bra onsdag

höstbetande tjejer

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Första lugna morgonen denna veckan, har skjutsat Sara till bussen och satt igång tvätt- och diskmaskin, ska strax äta frukost och sedan ut och mata djur och promenera med hundarna i solen.

Kom en traktor inifrån skogen igår kväll, får gå och kolla hur vägen ser ut… Jag ville ställa för den så inte folk kör in och kör sönder eller kör fast, den är bottenlös på ett ställe igen…. Lastbilen stod där hela helgen, så då fick folk bengå in i skogen om de nu absolut måste dit

Hästanra verkar nöjda med betet ännu, det är ju skön! De är så feta allihopa att de gärna kan äta gammalt gräs ett tag till.

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Solsken och blå himmel här, underbart. Jag har en hel del att stå i idag, och mitt i alltihop måste jag (precis som Malin #0) åka till verkstan med bilen. Den samlade litet poäng på besiktningen förra veckan, mest smärre problem men ändå: dimljus som bländar, en skadad bromsslang, och otillräcklig funktion på handbromsen. Fast till skillnad från Malin har jag inget mekaniker-ex, tyvärr…

Igår kväll vinkade jag av Gin 638, som nu är på väg tillbaka till ägarna Allgunnens Stuteri i Småland. Jag är glad att jag fått ha Gin på station i år. Vi får se hur det blir nästa säsong eftersom han är till salu men jag skulle gärna ha honom igen. En genomtrevlig och bussig hingst, snäll och okomplicerad. Det var litet vemodigt att se honom åka.