Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1133 ggr
karisma
0

God morgon 2011-10-03

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

morgon på er

Bara en vanlig måndag med lite lätt regn Några timmar borta sedan hem och röja lite Måste åxå lämna bilen på lagning bromsarna har sagt upp sig undrar bara hur den gick igenom besiktningen nyss.

ha en bra ny vecka där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Grått och småregnigt idag, men inte ens det mulna förmår dämpa de fantastiska färgerna på löven utanför mitt fönster. Bara att lyfta blicken över datorskärmen och kika på hästarna i hagen bland färgprakten.

Idag hoppas jag att kunna posta stambokföringsbevisen, 5177 till 5276. Så alla ni som riksstambokfört ett sto i år kan hålla utkik i brevlådan senare i veckan (skickas med Föreningspost-porto). Alla nya nummer är inlagda i Blå Basen (länk), och jag har skickat en förteckning över alla stambokförda t o m 30/9 till SvRAFs hemsida.

I övrigt ska jag åka till soptippen, har samlat skräp i hästtransporten. Hittade ett stort virrvarr med galvad järntråd bakom en av lösdrifterna, utanför staketet - en present från någon av de tidigare fastighetsägarna antar jag. Det blev en brottningsmatch för att få fritt trådtrasslet ur naturens klor, men nu ska det till tippen - eller återvinningsstationen menar jag! - tillsammans med ett antal avbrutna tryckimpregnerade stolpar, och litet annat krafs. Och när jag ändå är ute och snurrar ska jag se om Staffan som jag brukar köpa finfin lokalodlad hel havre av är hemma, så jag kan få med mig några säckar.

På bilden min favvis Dulsa 5220 i solskenet i fredags

MagganS-B
0

God Morgon!

Inget är som att sova i egen säng efter att man varit borta i 14 dagar……Hälsades välkommen av en jättelycklig kisse och två helgalna hundar! Skall gå till hästarna med äpplen ock hälsa på dom också. Tyvärr regnar det lite, men det är bra för svamparna i skogen, även jag vill ut och plocka lite. Dom sista 14 dagarna har ju mest bestått av vindruvor, fikon och annat godis!

Ha en bra dag alla!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Solsken här, och det var nära noll idag på morgonen.

Morgonen blev f.ö ur led då Sara missade bussen och jag fick skjutsa henne till skolan, så jag var i butiken redan nio. Hemma sitter massa omatade marsvin och oupphängd tvätt då tvättmaskinen tyckte det var jobbigt att centrifugera 6 plagg (inklusive strumpor) så jag hann bara köra igång centrifugerig på hälften, sedan var vi tvugna att åka. Måste komma ihåg att ringa Simon och be honom fixa det.

Jag hade ridlektion för lilla kusinen igår, och red då Röros med, hon var riktigt duktig och bråkade inte alls.

[cancan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

Idag har jag varit och hämtat mitt nyförvärv som kom med båten från Tyskland i morse.. =)

Idag ska jag försöka fixa iordning vinterhagarna, börjar väll snart bli dax att skifta hagar…