Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: allmänt
Läst 1440 ggr
teamanberger
0

ska ni starta era tvåringar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej! jag undrar vad har ni tängt att göra med era små tvårinar. ska ni tävla i trav, utställning. hoppa eller galopp.  skulle ochså vara kul med en bild

teammanberger.se <3REVINA<3

Anemona
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

2-åringar får inte starta!

Vi tränar lugnt och försiktigt korta pass 2-3 gånger i veckan med syfter att VÄNJA dem med bra saker som de behöver kunna.

Vi siktar på kval och ev. några starter i ponnytrav nästa säsong - inte på att "köra slut" dem som unghästar. Det är viktigare att ha en hel och trevlig häst lääääääänge!

se filmen på en av våra 2-åringar: http://youtu.be/spD1SFxBvdk

silarp
0

kör mina 2 tvååringar Hallon o Fridha med giggen ngra km (3-6 km) per tillfälle, ca 2-3 ggr per vecka. Ska försöka BANTA fridha och visa som 3 åring, med tillhörande bruksprov i körning, ska försöka avelsvärdera Hallonet i vår om allt går vägen. Han ska även unghingstbedömas den 9 i strömma…

Tänker-om de båda blir kvar här, vilket jag INNERLIGEN hoppas,… ta föl på Fridha (med Hallon om han blir godkänd, annars med annan hingst) och sedan körtävla dom lite så smått året därpå. Tänkte testa 3 eller 4 årstest oxå….

Winner04
0

Våran tvååring, Cocktail Skott (e. Korsnäs Brådis u. Kvarts-Gull  ue. Granat) siktas mot att starta nästa år som treåring. Hon körs ett fåtal gånger i veckan nu och ca 2-4 km per gång. Mycket skritt blandat med jogging och vissa sträckor där hon får sträcka på sig lite! Tränar mycket fint och är superduktig. Ska bli spännande att se hur hon utvecklas Skrattande

Jossa
0

#3 Mycket vacker!

Vi har Qveiars Frostvind (e: Greger Gross 572, u: Imma Vips 4065 ue: Primat G 444) hemma. Ska bara få på sig vagn så är det dags för början på konditionträning och kastrering när det kommit mer kyla.