Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 851 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 11-09-29

Godmorgon i landet!

Ny dag, nya utmaningar!

Solen ser ut att ha lagt ner sin verksamhet, himlen är täckt av regnmoln, litet regn är precis vad vi behöver.

Tjejkväll i stan idag, så det blir en 12-timmars arbetsdag idag.

Sotaren ska komma på eftermiddagen, det får Simon sköta om. Nu jaga upp Sara!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grått…….den utlovade solen lyser med frånvaro….

Idag ska alla fåren bli fina i håret…….frissan kommer!

Ska ta och ringa och beställa hem en pall med spån så man kan stalla in framöver….

Ha en bra dag!

Har fått en liten Kissa!!

PernillaJ
0

#1 Vilken sötnos, fast liite scary blick…

God morgon!

Igår kväll blev det spännande här, plötsligt dånade det in en traktor på gården med en stor vedmaskin påhängd. Så nu äntligen, sisådär ett halvår senare än vad det borde ha gjorts, ska det bli kapad och kluven ved av högen med björkstammar som ligger på gården. Ved att elda med till nästa vinter, det är inte fel. Litet osäkert när vedmaskinsoperatören dyker upp dock, jag själv kan bara glo dumt på åbäket.

Jag har ringt Gins husse och organiserat hans hemresa. Jag kommer att sakna honom faktiskt, han är en sån genomtrevlig hingst - men det blir enklare här i vinter om han åker hem till Småland. Det blir redan nästa vecka som det ser ut. Kanske kommer han tillbaka hit någon gång i framtiden.

Måste ringa Bengt-Åke och be att få hem en ny storbal i morgon, och tänkte åka och hämta en pall spånbalar. Och så var det där med vinterhagarna som borde få litet nya stolpar nedslagna. Nu ska jag läsa tidningen och planera dagen…

Miica
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Vilken lite sötis =)

God morgon på er där ute!
Nu har jag vaknat efter första natten i nya lägenheten. Här ser ju självklart ut som tredje världskriget men alla grejer är iaf flyttade!

Själv ska man börja göra sig iordning nu för att gå till ett nytt jobb och börja första dagen där! Spännande men ack så kul :D

I eftermiddag efter jobbet så blir det av till Börjes en runda, se om vi hittar ngt användbart ;)

Ha en bra dag, själv hoppas jag att solen kikar fram här lite idag!