God morgon 2011-09-22
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morgon där ute
Det är så fuktigt ute så det droppar från taket, just nu behöver jag inget mer vatten Det klafsar och skvätter över allt där man går Smärtkurs idag några timmar sedan hem och röja grannarna från stora Värövägen kommer vi ska ha möte om brevlåderna som inte får stå där de är. Det hände mycket saker här på landet.
ha en bra torsdag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Godmorgon!
Ja mer regn behöver vi inte här heller… Jag har vaknat tidigt pga mina onda fottsingar som känns som om dom vill sprängas.
Länge sedan jag skrev något om vår lille KP här nu.
Under sommaren har han mest varit ridhäst, han har blivit snäll i hagen, nsv har fostrat honom mkt hårt och tufft. Många bitmärken, svullnader och sår har det blivit. MEN nu är detta en rar och fredlig liten ponny som vet sin plats. Även om man måste testa OM det går att klättra…gång på gång. Underbara lilla goding!
Yngsta dottern har börjat rida lektion på honom. Första ridlektionen fick ägnas åt att få honom kvar i ridhuset. Vid varje passage av utgången försökte han smita ut.
. Klok ridlärare kopplade lina på lilla hästen och en vakt placerades vid utgången. Slutet av den lektionen blev mkt bra, då dottern själv lyckades hålla honom kvar på ett mkt bra sätt.
Planen är fortsatt regelbunden instruktörs hjälp för att dottern ska kunna utvecklas med honom på ett bra sätt.
Körningen då? Har nästan legat helt nere under en mkt lång tid. Körd endast sporadiskt med en lånad sele. Lämnade ifrån oss selen för ombyggnad av däckeln som passade mkt illa. Efter mkt tjat och tråkiga telesamtal samt till sist hot om att komma och hämta grejerna å låta någon annan fixa klart, så TROR vi nog att kanske snart så… Men ännu ropar vi inte hej! Vi har iaf lärt oss något: Anlita aldrig denna sadelmakare igen! Oavsett hur bra det låter! 11 månader utan egen sele till hästen är mkt lång tid. För att inte skapa för mkt spekulationer så har denna sadelmakare ingen russ anknytning.
Ha en toppen dag med Era nära och kära!

Godmorgon i landet!
Här häller det ner regn, och ska visst regna ännu mer under dagen. Får nog ge hästarna varsin flytväst…
Butiken idag, och för övrigt vad som hinns med, lär inte bli något hästande eller skogspromenerande iaf…

God morgon!
Mulet men uppehåll här, fast på radion spådde de regn. Igen. Suck.
Jag ska till Romme på lunchtrav om några timmar, därefter hämta ett lass hö i småbalar. Bra att ha hö som reserv till storbalarna. Igår kom Bengt-Åke med ett par balar till. Jag sprättade säsongens bal nummer 3, den står ute i hagen hos Gin, Deniz och Vaquila och årsfölen så de har fri tillgång på grovfoder.
# 1 Kul att höra vad den lille har för sig. Han har en lillebror som jag sett har lite humör också, tur att syrran är en mildare sort!
Har just kommit hem från morgonens barnlämning och hundpromenad. Dags att ta tag i lite måsten.
Ha en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här har vi precis vaknat jag och hundarna!
Har hunnit beställa hem maskmedel samt även ringt jobbet då min deligering har gått ut.
Vidare idag blir mest en massa småärenden, ska packa ner mer grejer, kolla hästarna och ikväll blir de jobb för min del! =)
God förmiddag!
Solen tittar fram så de är så himla fina höstfärger.
Har varit på helkropps massage o de var super skönt.
Igår var jag ute med en vän och åkte rockard bakom en bruksnordis Sandi o de var så kul och så länge sedan de hände. Fint väder hade vi oxå.
Idag ska jah ätta kolblommor och ljung med mera.. Ska försöka att en bild så kan ni få se hur de blev kanske.
Ni får ha de så bra alla.