Godmorgon 11-09-13
Godmorgon i landet!
Mulet, men just nu uppehåll. Tycker det räcker med regn nu, allt är väl dränkt och det står vatten överallt. Fortsätter det såhär lär vi inte få någon halm i vinter för ingen kan ta sig ut och tröska…
Idag butiken och sedan får jag se vad som hinns med

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morgon där ute
Grått idag igen Ska nog klä mig i samma färg så att allt matchar som tur är hunden grå Vi ska på interjuv idag få se hur det går Till kvällen tantgruppen i ridning Där imellan ska x-et och jag hinna några timmar vägröj
Tänk vad bra det är att ha ett x som ställer upp Han fick komma och lyfta bort åkgräsklipparen som jag kört fast på en liten jävla stubbe Det går inge bra att köra med valp i famnen
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Grått och mulen och lite duggregn. Instämmer med talare ovan, nu får det gärna bli lite uppehåll igen, även om vi inte är så hårt drabbade som många andra platser i landet.
Lite måsten idag också. Bäst att börja.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hallå!
Stundvis ser vi solen, men det blåser riktigt ordentligt. I dag blir det en stadstur för att hanla lite inför resan…..
Fick ett kul besked i går av Lena Martell! Deli är dräktig med Tyson, vi skall hämta hem henne i morgon och släppa henne med dom andra häxorna i skogen. Får väl ta hem Lova innan så hon inte jagar livet ur henne…..
Två dörrar bak på stallet kvar att måla + att jag måste koka lite mer plommon- och fäderbärsmarmelad! Mums!
Ha en bra dag!

#1 Lycka till med intervjun!
#2 Grattis till att Deli är dräktig! Hm, Lova är sig lik…
God morgon! Just nu uppehåll men det har regnat i omgångar sedan jag vaknade. Marken är plaskig och mättad, vill inte ha mer regn nu tack.
Jag ska strax fara till Rättvik med Vaquila för ultraljudsundersökning och tandkoll. Jag blir förvånad om hon inte är dräktig, det är mest att jag vill ha bekräftat vad jag "vet". Bokade tiden för en vecka sedan för Deniz, men hon började brunsta senare samma dag så det blev ändrade planer.
Igår tog jag en brottningsmatch med Volita, insåg att det var hög tid för hennes andra avmaskning: inte populärt. Nu är det slut med grimfriheten, båda fölen är dåliga på att följa mamman och ger sig ut på egna äventyr. Så nu är det grimma och grimskaft som gäller vid förflyttning och hantering. De har haft grimma på sig tidigare, men är inte precis ledtama. Vi får jobba med det nu! I hagen går de förstås "nakna", som alla mina hästar vanligen gör.
Idag kommer en ny storbal, den ska ut i hagen där stona med föl och hingsten går.
"3 Grattis till dina ston =)
Och godmorgon på resten av er här!
Idag blir det till att göra en lååång bilresa!
Vi ska enda upp till Karlstad för att hämta hem en hund!!
Tänka sig att man kan få för sig att köra bil i ca tio timmar, men vad gör man inte för alla våra underbara djur?
Blir nog dåligt med hästeriet idag, blir till att träna lite extra imorgon istället! Men även här regnar de en del idag, inget vidare roligt alls! =(
God kväll!
Här stormar det och vi har tänt en brasa i spisen. Det blev en höstlik stämning direkt. Russen hade dragit sig upp i skogen nu till kvällningen för att söka skydd. Jag ska också köra en avmaskningsraid och det är dags för Estrid att få lite mer ledvana. Hon fäljer mamma bra i hagen. Utanför hagen blir det bara show på stallplan för hela slanten.