Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 960 ggr
PernillaJ
0

God morgon 2011-09-11

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God söndagsmorgon, så här 10 år efter 9/11. Hemma hos mig regnar det. Jag hoppas det klarnar upp för jag ska fara iväg och bevaka en hopptävling och bilderna blir inget vidare när det regnar (kollar på yr.no och de utlovar 5-10 mm regn i eftermiddag, ösregn alltså - fy 17).

Det luktar lösningsmedel i mitt hus, jag håller på och målar hyllor. Det var hög tid att jag tog itu med att organisera mitt hem efter flytten, jag har bott här i ett och ett halvt år redan. Det är ett litet hus så jag måste ägna mig åt Compact Living, vilket kräver bra förvaringsutrymmen och disciplin. Håller på och fixar det förstnämnda, mer tveksamt med det sistnämnda…

Jag har fyllt i betäckningsrapporterna, nya block i år, och språngrullan, och ska posta in till Liselotte som är språngrulleansvarig. Sex ston blev det för Gin 638 i år, hoppas på lika många pigga och fina föl nästa år. Gin fick en lång betäckningssäsong för han betäckte Deniz senast igår… så det kan bli.

Gin är en så trevlig hingst, bussig och okomplicerad. Nu när jag tittar ut genom fönstret går han tillsammans med de båda stofölen, de ser honom som en lekfarbror tror jag och sällskapar ofta med honom.

garrilina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God Morgon! Grå himmel och det ser ut som det ska bli regn när som hellst, bra med en tvättmaskin på g då… Allt är så geggigt och regnmättat så jag vill inte ha mer, men det är nog ingen önskan som går i uppfyllelse.

Garrilina och Russe har åkt till Gävle med dottern för att tävla i dag, väntar med spänning på rapport. Själv ska jag göra stallsysslor, flytta in några av marsvinen i stallet  och lite inne pyssel, samt ladda inför en ny veckas jobb.

Följer tv-sändning med återlick från den 11 sept-2001, nog har världen förändrats på dessa 10 år.

#0. känner igen mig där, behöver båda och även min svaga sida är diciplinen Förvånad

Ha en bra dag!

Kajhugo
0

God Förmiddag.

Även här regnar det,tyvärr, jag hade tänkt klippa lite hästar men som sagt det får vara av naturliga skälFlört. Sitter och planerar NO för år 4 och 5 och snart blir det ishallen och internmatcher med den nya konstellationen. Ska bli kul att se.

[Croneld]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon!
Jag har varit på tippen idag igen, men idag tog jag den i Norrtälje. Måste variera mig lite, sen har jag vandrat i skogen och plockat svamp i massor, så det blir att ge bort två korgar fulla på jobbet. Blev lite mycket att rensa…

Men att promenera i skogen är helande för själen. Jag blir lite ridsugen så här på hösten varje år. Det är så härligt att ta sig runt på småstigar och klättra uppför mossbeklädda höjder.

Ska nu ladda för en ny vecka!