Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettutställningar
Läst 1877 ggr
Lottis08
0

Utställning i Tånga Hed 10 september

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ni glömmer väl inte att anmäla er till VästRuss utställning i Tånga Hed, Vårgårda den 10 september. Domare är Anders Thorell. Skicka er anmälan skriftligen till Pernilla Hägg Liljevägen 2, 541 39 Skövde eller via mail till pernilla.hagg@hotmail.com senast den 8 augusti!

janehellen80
0

jag hittar inte vilket nr det var på Handlerklasserna… för det skulle väl vara handlerklasser?  min lilla tjej vill gärna ställa ut vårat russ :)

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

silarp
0

har anmält 2 russor! Men inte skickat in alla papper än… SKA göra det på måndag!Oskyldig

Ska bli spännande! Min första utställning för russ! Har bara varit på premieringar,, men det kanske inte skiljer sig så mkt…

Kan man efteranmäla till barnklassen? Tex ngn/ngra veckor innan?

Lottis08
0

#1 Det kommer inte att bli en särskild Handlerklass men vi kommer ha barnponnyklassen där din dotter är välkommen att visa ert russ.
Barnponnyklassen är klass 20.

Lottis08
0

#2 Utställning och premiering skiljer sig inte så mycket utan du visar upp din ponny på samma sätt.

Anmälan skall inte vara inne förrän 8 augusti. Jag tror att det går att efteranmäla till barnponnyklassen i efterhand och t.om på plats. Proposition finns på VästRuss hemsida.

janehellen80
0

#3 Jaha .. vad ska hon göra då?

janehellen80
0

Alltså vad innebär barnponnyklass??

silarp
0

japp! ja, jag tänkte nog att det är samma sak på premiering/utställning, men att man kan få gå in flera gånger, för det är väll Bästi…. osv…
Bra att det är lite tid kvar, min dotter velar!

silarp
0

japp! ja, jag tänkte nog att det är samma sak på premiering/utställning, men att man kan få gå in flera gånger, för det är väll Bästi…. osv…

silarp
0

Lottis08
0

#5 #6 Hon får göra vad hon vill och vad som passar henne. Barnponnyklass innebär valfri uppvisning några minuter för barn 5-12 år. Hon kan visa upp och ställa ut sin ponny, rida, eller stå och borsta sin ponny.

janehellen80
0

jaha ok .. får vi hitta på något då :)

Faradiba
0

Jag vill anmäla fler än vad jag har händer till Tungan ute

Är det ngn som ska dit som har en hand över???

silarp
0

japp! det har jag säkert! Har med sto med föl, men åker nog inte själv…!

silarp
0

…. funderar på att kasta in en anmälan såhär på slutklämmen för tjocka fridha oxå…. hon är liiite mindre tjock nu tycker jag…. och jag som skickade pappren imorse….

Velar fram o tillbaka,,, visa eller inte visa!? Det är frågan……

Faradiba
0

Dax att anmäla, anmälningstiden går snart ut Skrattande

Jag håller på med mina, ska bara bestämma mig…..

#14 jag har en supertjockis här hemma, vi kanske ska göra en ny klass Tungan ute

Faradiba
0

Nu har jag anmält nio……. Undrar hur detta ska gå, blir väl ett nervvrak på kuppen men men, man får ju passa på när det är nära… Tungan ute

Nu hoppas jag bara att ingen blir sjuk (varken visare eller häst) och att vikten på vissa håller sig stabil.

silarp
0

min märr som jag ska visa hade kolik häromdan… suuuuck.. jag är glad hon fixade det, och skiter nästan i formen nu! (hon ska ieof visas i klassen för ston 12 år med föl 2011…..men ÄNDÅ!) får väll köra lite mer kanske…!

Ska bli jättekul! Första gången jag får se så mycket russ på en gång!! brukar bara  vara några stycken!

silarp
0

har iaf bestämt att Fridha inte ska med.. hon är mycket smalare o finare nu, men jag tror jag avvaktar till nästa år ändå… blir tufft med bara migsjälv och en medhjälpare på 3 hästar oxå, så …. Och jag tror inte hon får så mycket bättre nu heller kanske, så struntsamma!

janehellen80
0

anmält mina 2 russ.. det får bära lr brista med min 1 åring från Lojsta … Hon är lite busig så blir hårdträning fram tills denna dag Cool

Hoppas du fick mitt mail idag Pernilla :)

silarp
0

tja,,, jag själv kommer med en övergödd jätterussa som förmodligen kan få vem som helst att blekna med sin kagge… men vafasen… har man haft föl så har man….(och fölet är väll mer vild än tam den mä, men….)

Faradiba
0

Fotograf Frida Westergren kommer att finnas i Vårgårda för att fota. Det kommer att kunna köpa kort på sina hästar av henne efter utställningen.

Frida skänker ett digitalfoto till de som tar en championtitel Skrattande

Se mer om henne på hennes hemsida www.fridawestergren.com

silarp
0

KUL! inte för att jag tror jag vinner nån championtitel med mina skruttar, men KUL att man kan köpa kort!

silarp
0

HALLÅ IGEN ALLA Erfarna…
Har läst programmet till västrussutställningen… undrar ungefär NÄR det beräknas vara lunch? Det är ett 20 tal hästar som ska visas före, dvs tom klass 7 före lunch… mina är ett bra bett in EFTER lunch…

Vill inte fara dit med mitt sto med föl och få vänta flera timmar… dom blir så trötta o slitna av resan dit ändå…man vill ju gärna dock SE alla, men det begrep jag NU att det lär ju inte hända….

Nån som har lite koll på hur det brukar vara? På premieringar räknar man väll ca 5 min per häst, men det kanske tar längre tid på utställning….

LouiseS
0

Man brukar räkna ca 10 hästar/timme.

silarp
0

ok,,, lunch ca 12 då kanske, i en halvtimme antar jag.. behöver jag nog kanske inte vara där FÖRE 12 då iaf…

TACK!

silarp
0

nån som har alla resultat från idag? Har bara lite koll på dom klasser jag själv va me i, och vart så glad och nöjd så… men åkte ifrån mina protokoll! Nåväl…! Kanske nån som har dom kan skicka dom eller maila över dom kanske? Jag kan självklart stå för frakt!

janehellen80
0

#26 vilka var du med i ?

silarp
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ängens Ida, sto 12 år som fölat 2011 e godkänd hingst, hon gick 3a där, med 41 p.

Hennes stoföl gick 1a bland stofölen med 39 p.

silarp
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tekla överst, Ida här

Faradiba
0

#26 Jag skickar dem till dig Glad.

Grattis till de fina resultaten!

janehellen80
0

#30 väntar oxå på resultaten så jag kan lägga ut dom på hemsidan :)

silarp
0

# 30, stort jättetack! Var så nöjd o glad, så jag hade inte en TANKE på pappren!

Ska bli kul att se hela resultatlistan sedan, hann bara se dom som var där när jag var där….!Glad