Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1217 ggr
StuteriSolo
0

Godmoron 11-09-09

Godmorgon i landet!

Himlen ser blå ut idag, igår var det hyfst väder fram till kvällen då regnet öste ner. Sara och Linnea var ut med fyra hästar igår, trevligt när de inte har så långa dagar.

Butiken idag, och sedan får jag se vad som hinns med. Det är så många som hostat på mig så jag känner mig litet förkyld.

[Croneld]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon!
Det går hösta feber bland barnen och personal på jobbet och igår insjuknade två i magsjuka…Håller andan och jobbar på!

Jag hoppas på uppehållsväder idag så jag kan köra en sväng och kanske ta en repa i skogen med korgen.

Ha en bra fredag!

PernillaJ
0

God morgon! Litet växlande molnighet men solsken och flikar av blå himmel mellan molnen, 9,1º och uppehåll.

Jag har släppt ut Deniz och Dotra och mockat och fixat klart morgonens hästjobb. Nu ska jag äta litet frukost och sedan fara iväg och titta på en ny (begagnad) bil. Spännande! Fast litet nervöst också - jag tycker det är betydligt enklare att köpa häst än bil… Men bor man på landet behöver man bil.

Deniz är brunstig, och Gin är glad. Jag som hade bokat tid för dräktighetsundersökning på tisdag, det blev liksom överflödigt för Deniz del. Jag tar med Vaquila i stället så får veterinären bekräfta att allt ser bra ut med hennes dräktighet, och rutinkolla hennes tänder.

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blå himmel och sol!Cool

Funderar på att baka lite matbröd idag och sedan måla lite i sadelkammaren…….ta en liten tur med russen i em oxå!

Ha en bra fredag!

MagganS-B
0

Hallå!

Fint väder blir det här i dag och grannen har kört ut svämgödsel 10 meter från mitt köksfönster så det ser ut som (doftar som) det blir en toppendag Rynkar på näsan…..Skall till stan vid lunchtid så förhoppningsvis har det torkat när vi kommer hem. Har lite funderingar över hur det skall gå att stappla omkring i Visby med mitt onda ben…..får väl ta taxi! Flört Måste i alla fall göra en del ärenden…..Om inte Lippu busat i måndags när jag skulle ta ut henne ur boxen så hade min häl varit bra nu…..

Ett jättegrattis till Lissi/Nathalie som vann på T-ryd och kom i mål på nytt rekord under 2.00, tredje uppfödningen i år som gjort den bedriften!

Ha en fin fredag ni andra!

Tittut
0

# 2 Trist att det inte tog, men det kanske tar sig nu?

Passträsket idag, får se hur mycket som hinns med. Bäst att gasa, så det blir nåt gjort!

Ha en bra fredag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

silarp
0

….ska förbereda köttbullarna inför västruss utställning imorron…. är inte ens LIITE nervös faktiskt, för jag är rätt säker på resultatet…

köttbulle ä köttbulle, och russ ä russ, och det är två helt olika saker.
(förmodligen inte ens lite förlåtande med korsningar av de två ovanstående, -eller att köttbullerusset fått 3 föl 3 år i rad…)

Obestämd

ser iaf ut att bli sol här IDAG (imorron ska de ju bli regn såklart…) så lite ljus får man i håret ändå…

ut o köra in 10 kärror spån till 150 kor…. !:D

garrilina
0

Morgon! Har tagit en fridag från jobbet i dag, känns konstigt. Eftersom jag pluggar detta år igen och åker ner till Gävle 1 fredag-lördag i månaden är jag lektionsfri fredagar alla veckor. Så idag blir det en tur till Sundsvall för att hämta hem 2 sadlar som dotra ska sälja och även ta med hennes pojkvän som kommer med bussen från Umeå, två flugor i en smäll Glad Resten av dagen kommer nog att tillbringas ute och i stallet. Hoppas också på solsken i dag så att den välsköljda tvätten äntligen torkar.

Marknad i Hudik i helgen få se om det blir en tur dit i morgon.

Ha en bra fredag!

VeronicaP
0

Morrn morrn , här skiner solen men vindarna är kyliga idag tycker jag.

Igår fyllde mellan sonen 15 år och det var kalas på kvällen.

Idag är det till att fixa det sista och packa då vi ger oss iväg tidigt morgon , då de är dags för semester :D Resmålet är Italien och vi kommer att vara borta ända till den 25 september , härligt .

Ha en bra fredag

murkla
0

God eftermiddag!

Nu finns jag i Rhodos i Grekland och de är 36 grade varmt i dag som mäst har de varait 38 och de var varmt. På söndag åker jag hem till ett regnit Malung sverig.

Hoppas att ni har de bra alla….