God morgon 2011-09-07
Regn och rusk och gråmulen väder.
Lika bra att grotta ner sig i pappershögarna…
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Regn och rusk här med, men idag blir det massa hästpyssel.
Framåt eftermiddagen har jag lovat att hjälpa en tjej på 11 år att studera lite engelska glosor. Hoppas man kan ge något bra tips för att underlätta!
Ha det bra denna onsdag!

Morgon
Idag vet jag att jag har ett huvud för det värker tagit en alvedon och hoppas den verkar. Här blåser det och regnar så jag vill inte gå ut Men det är träning med Glitter idag i Norrtälje hoppas på bättre väder då.
ha det där ute i höstvädret
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
……….och regnet det bara öser ner….!!
Perfekt för då känns det bra att vara i sadelkammaren och röja idag, ska göra om, måla och fixa till där har jag tänkt mig nu när stallet är tvättat och klart!
Innestädningen får vänta lite………

God förmiddag i landet!
Skjutsat Sara till bussen, eldat, vattnat i växthuset, matat djuren, hann t.o.m duscha, och lämnat hundarna hemma hos Simon. Vädret lämnar en del övrigt att önska, inget regn än men halv storm. Såg alla hästar idag, de låg mitt i hagen och sov, lille Duff var vakt. Ser litet kul ut 
Annars är hästarna spårlöst borta varje gång jag passerar med bilen, de har nu tre hagar att gå i och är sällan i den hagen de har betat ner.
Farmorkväll ikväll, får se hur det ser ut med vädret, om vi kanske hinne rut en sväng på kvällen

Men buuh, här häller regnet ner och har gjort så hela dagen. På väderleksrapporten sade de "regn följt av skurar", och de skämtade inte. Burra.
Jag har i alla fall lagt in de av årets stamboksnummer för stona (för de som är klara) i Blå Basen, med avelsvärdeklasser, och lagt in årets höjda avelsvärdeklasser för ston. Tror jag på kuppen har identifierat mitt vinterprojekt: att gå igenom och kolla att alla stambokförda russ har sina korrekta avelsvärdeklasser inlagda (i rutan för Beslut) i Blå Basen.
Väntar på lift till bilverkstan där min bil fått nya bromsbelägg. I morgon förmiddag ska jag åka och kika på en ny (begagnad förstås) bil. De två sakerna har samband…
Har sovit en stund för huvudet dunkar idag! Ska iväg en stund nu och hoppas jag håller kvällen ut.
# 5 Susamarula har fått totalpoängen 84 och 42p på galopp… verkligen toppensiffror. Om det är du som har koll på detta.

#6 Nytt svenskt rekord. Nej det är inte helt mitt bord, men jag kan vidarebefordra det till rätt person. Har även hittat att Marimba 5222 fick diplom med 8888=32 poäng, ett rekord fast liksom åt andra hållet (hon fick 5x8=40 p). Ibland går det litet för fort.