Nya körupplevelser?
Nu när snart hösten är här, då får jag som jobbar hela sommaren tid över och då undrar jag finns det någon här omkring Gränna med omnäjd som sysslar med brukskörning? Varken jag eller damen min är några fartvidunder utan tycker om långa skritt promenader men skulle vara kul att utveckla körningen mera. Då Trixi har en något knepig inställning till andra hästar så blir det lite på så sätt lite ombyte för fölis att komma ut på köturer. Inga problem att åka någon timma åt något håll bägge reser bra. Så om inte annat träffa nya människor och lära sig något nytt
Hälsningar Lena med pållar

#0 Vill bara kommentera att det där ser himla trevligt ut 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
bor utanför ulricehamn, och har oxå sökt lite efter typ brukskörningtävlingar och sådant… har en 2 åring som jag tror kommer ha en framtid inom den sporten…!
Har sett att flera av russessen är iväg på brukskörningstävlingar, men har aldrig sett att det finns några häromkring..!
Man får kanske sikta in sig på att köra "vanlig" körning sedan istället…?
Nu är det inte tävlingar jag är ute efter för det finns ju, utan att komma ut träffas, lära sig mera, blir aldrig fullärd.Det är så förbålt tråkigt att alltid hålla på själv med sina hästar, visst sommartid har jag hjälp men då finns varken ork eller tid till utflykter. Här i närområdet finns möjlighet att förja med på långtur över några dagar men då jobbar jag så klart. Så det blir då höst och vinter som jag kör in hästar, det går nog bra men om man vill lite till inte bara köra runt på vägarn här hemma. Nu när Trixi tycker att körning är riktigt skoj, kunde hon hoppa i selen så gjorde hon det, går helst inte närmase vägen hem heller om hon tycker att turen är för kort. Ingen bra bild men man ser på örona att hon tycker att det är spännande, vi hade nyfikna kvigor till höger som sprang med.

Jo, fast jag tänker att där det finns tävlingar brukar det oxå finnas gott om träningstillfällen osv…!
Kolla på JUF:s hemsida och NSV:as hemsida, där brukar det finnas info om det mesta. Kolla även körningifokus där finns oxå en del info.

vad är juf? Och nsv?
noll koll lixom… men man måste ju fråga…
Juf = Jordbrukarnas Ungdomsförbund
Nsv = Nordsvensk, syftar nog på deras lokalavdelningar, som har en del körkurser o dyl. Iaf här i södra älvsborg.
Det ser jätte trevligt utt - men jag skulle rekommandera en baksele om inte du har broms på vagnen.
God tur framåt !
Mvh bj / dk
precis #7
Jag vill själv prova på lite mer bruks så jag gick in på nordsvenskarnas hemsida, alla lokalföreningar har en egen. Vet inte säkert men jag tror att dom brukar välkomna alla raser på sina aktiviteter. Där finns det även länk till jordbrukarnas ungdomsförbund (JUF).
Så klart ska man använda hindertyg, men har broms på min fyrhjulsvagn. Och och på min ö är det ont om backar tråkigt nog. Jo visst har jag koll på åtminstånde vad nordisarna sysslar med i länet, min Villma är på sommarkollo hos nordisfolk nu efter Norra Ljunga, då det var folk med nordsvenskar som visade och körde henne.Men ska titta om JUF har något på gång, men de skriver ju lite lokalt i land och liknande tidningar.