Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 2221 ggr
sjofreden
0

Resultat riksutställningen

Vi som sitter hemma är nyfikna!

Någon som har resultat?

Sa-An
0

Jag har resultatet för 1-års hingstarna:

1. Järv e. Lego-Lasse u. Töa 88878= 39 p, silver. 1:a i ringen

2. Mård e. Lego-Lasse u. Corint. 88877 = 38 p, silver

sjofreden
0

Grattis till fina killar, Sara! Jag som "gömmer mig" bakom sjofreden är arbetskamraten ABN ;)

Sa-An
0

FörvånadSkrattande

Ja, de skötte sig jättebra *stolt matte*

[Croneld]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grattis till Axtorps Cayenne som blev BIS på russriks med 99889=43p och alla andra nöjda visare.

VeronicaP
0

Grattis familhen Ahlström till ännu en fin tiltel med era fina hingst :D

silarp
0

Finns komplett resultat någon annanstans?

RC71
0

Stort grattis till Axtorps Cayenne och grattis också till Irmelin som blev Res BIS !Glad

kristina-axtorp
0

Tack för gratulationer! Har tyvärr inte några nedskrivna resultat men kan ta de jag kommer ihåg så länge.

Bästa ungsto Brotorps Bruden 3 år 89788=40

Bästa unghingst Axtorps Cayenne 3 år 99898=43

Bästa hingst Juvel KL 42?

Bästa sto Irmelin 98889=42

Bästa valack Precis 98888=41 p

BIS Axtorps Cayenne 652

res. BIS Irmelin 4859

Förutom dessa

Axtorps Basilika 98889=42
Skottlight 88888=40

Vill också tacka Mälar- Russ för att genomfört en trevlig riks med vackra gehäng till alla klassvinnare, trevlig och informativ - som alltid - speaker i form av Pernilla Jobs, trevlig bakgrundsmusik, trevligt pausinslag som jag tyvärr fick se på film istället och att underlaget som inte var så bra från början pga av allt regnande, löstes på ett vettigt sätt så att alla hästar ändå fick chansen att visa sina rörelser på fast underlag!

Ser fram emot att möta er alla på riks och generalmönstring 2012 som hålls i Vetlanda i samarrangemang med ardennerföreningens riks! (Det blir även gen.mönstr. på fler platser men är inte bestämt ännu var och när)

florence-S
0

Vill också tacka för en fin och trevlig genomförd utställning, framförallt till Pernilla Jobs och hennes speakande, mycket kunnig och proffsig samt lite nostalgi angående en del stostammar. Tack från en lycklig valackchampionmatte.Glad

Tittut
0

Tack för gratulationer, men även ett stort grattis till familjen Ahlström till Axtorps Cayennes vinst. Han var kalasfin!

Grattis till alla er andra som visade fina russ och håller även med övriga om att det blev bra till slut, även om det såg dystert ut från början efter alt regn.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

murkla
0

KLass 7 4-12 åriga ston utan föl. 11 ston.

många ston i de klassen fick 40 p o uppåt , domaren tycket att de var klass 1 ston iallafall Och synd att de inte hade föl vid sidan.

33.     Murkla Mitz 4698    39p silver.

34   Stjärntindra 37-39 p

Wruss
0

Några bilder finns att se på min "Fotograf Pernilla Hägg"-sida på Facebook:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.256496977707936.68324.180244391999862&saved#!/media/set/?set=a.256496977707936.68324.180244391999862&type=1

Det kommer nog mera vad det lider… men jag har stora datorbekymmer just nu :(

Tusen
0

Just detta med att ALLTID få kommentaren "Synd att dessa fina ston inte har föl vid sidan" gör mig fruktansvärt irriterad. Skrikandes Varför i allsin dar måste man hela tiden avla fram föl som inte går att sälja?  Ska man få fram föl som är säljbara MÅSTE dessa gallston få vara ute och visa upp sig på olika tävlingar och event.

Dessutom vet inte domarna ens om ifall de faktiskt är dräktiga eller inte.  Stona kan dessutom behövt en vilperiod efter att ha fölat tidigare år eller kanske inte ens KAN bli dräcktiga.**
En helt onödig kommentar tycker jag.**

Tusen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg utställningsringen ut på förmiddagen. Skrattande

Hingstarna klaffsade på rätt bra ändå i ringen. Men jag tror samtliga visare var rätt trötta i benen efter dagens slut.

Alla hingstarna, förrutom den som vann och den som gick sist i ringen, fick
40 p. (Dessa två hingstar vet jag vad de fick för poäng)

En rätt jämn kvalitét på de godkända hingstarna alltså.

janehellen80
0

#8  Tror Juvel fick 41p …

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Miica
0

Grattis till alla nöjda utställare =)

Sa-An
0

Någon som vet om det kommer några resultat någonstans? Och bilder, "min" fotograf visade ju min ena,så jag har inga bilder alls…

silarp
0

verkar magert med fullständiga resultat o mer bilder….. har letat o letat…. kanske på fel ställen…?

entill
0

Både resultat och bilder kommer på hemsidorna så snart jag fått resultaten.

/Agge

webmoster SvRAF och Mälar-Russ

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Reko
0

Resultatet ligger i alla fall på Blå basen!

Tusen
0

Måste fråga en sak ang. Blå basen. Vi har varit på fler utställningar i år som alla är godkända och avelsgrundande. När kommer dessa in i blå basen? Jag tänker mest på att det nästa år är generalmönstring av hingstarna igen och då vore det ju bra om alla resultat finns med i blå basen. Vissa resultat kan man hitta på andra sidor men visst är det väl meningen att alla resultat ska in på Blå Basen, så småning om?