Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1056 ggr
Tittut
0

God morgon 2011-08-24

Morrn!
En fin men lite kall morgon här. Blir nog soligt senare under dagen, när jag ska in till hufvudstaden och vända.

Till dess papperssysslor som vanligt.

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Soligt men svalt även här, 13,1º.

Jag har en granne som har en häst med en diffus låg hälta. Möjligen hovbensfraktur. Jag har assisterat vid gipsning av hov ett par gånger de senaste dagarna. En intressant procedur! Först självhäftande bandage, därefter många korta gipsremsor som fuktas och läggs i kors under sulan och runt hoven (men inte runt ballarna), sedan självhäftande bandage igen, och avslutningsvis silvertejp. Resultatet liknar en silverfärgad klumpfot. Idag har hästen tid för röntgen - det ska bli spännande att se om de hittar något eller hur det går.

Igår körde jag treårsstona för första gången sedan de kom hem från inkörningen, med medhjälpare som höll i "nödbroms"-lina. Stona skötte sig riktigt bra men jag kände mig ringrostig. Det var ett tag sedan jag höll igång någon körhäst nu och jag har tydligen legat av mig.

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Efter två koppar kaffe är det dags att ta itu med dagens vedermödor. Regn utlovat, så nån målning är väl inte att tänka sig, men det blev ju mycket gjort i går….. + att jag kokade kräftor i går kväll, inget smörjobb precis. Blundar varje gång jag lägger en kräfta i grytan!

P.g.a platsbrist har jag nu sänkt priset på mina ettåringar…..verkar som om marknaden är mättad på ponnytravare, eller att vi igen är inne i ett generationsskifte! Man kan ju inte säga att ponnytravsporten är billig precis när det skall kosta flera tusen att ta en licens, skamligt! Det främjar inte en fin ungdomssport där ungdomar lär sig ta hand om levande varelser och att ta ansvar!

Ha en bra onsdag, det tänker jag ha!

[Croneld]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God kväll!

Jobbardagen färdig, fölträning och ytterligare en vända i skogen. En till två timmar i skogen varje dag sedan i början av juli börjar ge reultat, frysen är snart fylld med svamp och jag börjar få lite kondis och lite muskler kanske?! Det är ju en del benlyft här och där då ett och annat dike ska hoppas, stockar ska klivas över och så måste jag springa från myggen ibland.