God morgon 20110822
Morrn!
Nu är allt som det ska, första skoldagen och det innebär att livet antar någorlunda fasta rutiner igen.
Regnar gör det, även det känns bekant,
Nej, till pappershögarna.
Ha en fin måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morrn alla där ute!
Regnet strilar ner, vardagen mjukstartar idag imorrn är det dock in i de rutiner som kommer gälla för hösten…
Med två bebisar hemma så blir det som det blir på dagarna. 
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
Mulet men solen försöker ta sig igenom molnen! Har inte regnat på flera timmar nu, det är skönt, allt är ränkt och det står vatten överalt. Brunnen får tömmas med jämna mellanrum så vi har drickbart vatten, det rinner ner vatten i borrröret.
SOlen var framme igår eftermiddag när vi var ute och red med lilla kusinen, det var riktigt härligt!
Idag skolstart för Sara i stan, första dagen på gymnasiet, två från gamla klassen som kommer att gå i samma klass, sedan är det bara nya kompisar.
Butiken för mig, och Simon jobbar, han har eventuellt fast jobb om allt går som det ska!

God förmiddag! Här regnar det, i varierande intensitet - just nu dugg.
Igår var jag uppe i min fäbod med ett gäng glada kompisar. Vi grillade korv och firade en födelsedag med tårta och hade en härlig dag i all anspråkslöshet. Lyckligtvis var det uppehållsväder och solen sken till och med på oss. Fäboden är till salu så det kanske inte blir några fler liknande samlingar för oss där, litet vemodigt.
Jag har varit inne i Leksand och returnerat nyckeln till stugan till mäklaren, och handlat lite. I eftermiddag/kväll kommer kanske Kajsa och hälsar på, blir trevligt i så fall. Om min medhjälpare har tid idag ska jag köra treårsstona, annars tömkör jag dem. I övrigt blir det mest inomhussysslor, tror jag.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Regn av och till även här, så första skoldagens vandring och övernattning regnade inne
Vissa tyckte det var bra och andra var jättebesvikna.
Dottern på väg hem från Umeå, så då är ordningen återställd när det gäller sysslorna med hästarna och de andra djuren
i morgon. Tror att jag har haft koll, vi får väl se, lyckades tappa bort 3 kattungar i ett dygn men de kom tillbaka. Vi har 3 st. som vill flytta om någon är intresserad 1 långhårig hona och 2 korthåriga.
Nu ska jag leta reda på lite tankenötter sen blir det stallet.