God morgon 2011-08-08
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morgon där ute
Efter gårdagens ösregn strålar åter solen från klarblå himmel.Nu ska väll alla svampar sätta fart och poppa upp. Lite sliten efter gårdagens hundutställning i ösregn med Glitter som fortfarande sover sin skönhetssömn. Som vanligt är jag nöjd med min hunds uppförande var det någon hundras som utmärkte sig så var det Chihuahua som vrålade anföll och slogs med sina komisar och alla andra hundar
Idag är det borta jobb efter att djuren här hemma fått sitt till kvällen måste jag röja kontoret.så att jag kommer in Lite ved stapling finns åxå på schemat
ha en bra början på nya veckan
foto Joy F.
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon! Solen skiner ute men i mitt huvud jagar molnen. Jag är bekymrad för lilla fölet Dotra som fortfarande är lös i magen. Idag för tionde dagen, hon är född 21/7. Jag har diskat Dotra i rumpan och smörjt med fet salva. Några dagars diarré i samband med mammans fölbrunst är normalt, men det borde gått över. Hon är pigg och glad, ingen feber eller hängighet - bara lös mage. Jag har fått tips (från veterinär) om att testa med Imodium, så idag mortlade jag 2 st tabletter, löste upp i litet vatten, och gav i munnen med spruta. Upprepas till kvällen. Nu vill jag se att lilla magen stabiliserat sig senast i morgon bitti: håller tummarna.
God förmiddag!
Snart spurten på sommarlovet för barnen, det börjar gå mot höst.
Ska göra ett ryck och slå gräs under staketen idag, känns som at det behövs. Ska laga lite på annat håll också, så att smågrabbarna håller sig inne.
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 1 Hoppas det gör susen nu. Krya på henne!
Sista semesterdagen för mig idag, Den ska jag njuta av, jag ska dra en vända i skogen och kika efter kantareller. Hitills har jag plockat 26 liter av skogens guld, så det är ett riktigt svampår i år. Som Robert Gustavsson sa, de poppar upp som svampar i skogen..
Först ska jag gå och kolla till kusarna på betet.
Ha en bra dag!

God morgon
Idag skiner solen och kan väl hoppas att den kommer att göra det hela dagen :D
Idag har mannen gått tillbaka och börjat jobba så de är bara jag och barnen kvar hemma.
Idag är det lite småfix som ska göras här hemma och köpas lite mer tråd så jag kan bli färdig med min hage till stona , känns ju onödigt att ha en stor hage med långt härligt och nysått gräs bara stå där till ingen nytta ;)
Ha en bra måndag

God förmiddag! Solen skiner återigen efter gårdagens kväll och nattregn 27 mm blev det. Tyst i huset då det enbart är jag och djuren hemma, dotra drog till Umeå med kärleken i går när de passerade på hemväg. Med dem kom det 3 kaniner som jag ska se till att de får komma ut i burar.
Sista semesterveckan nu och en massa att göra som vanligt. Men nu ska jag ladda för att hjälpa grannen att lasta hennes halvblodsvalack, vad enkelt det är om man tar sånt från början….
Ha en bra dag!
Pernilla har du saltsten i hagen som hon har tillgång till? Ibland slickar vissa föl utan hejd och då rinner det bara ur dem?
MagganT

#6 Jamen det har jag ju faktiskt Maggan, och den är lågt placerad också så hon kan komma åt den så det skulle kunna vara en orsak. Eftersom saltstenen sitter inne i lösdriften kan jag inte se vem som slickar på den, annat än om jag råkar befinna mig därinne förstås. Ska genast gå och plocka bort den! Borde väl ha kommit på det själv för det är ju ganska elementärt
men ibland är man trög… Så stort tack för tipset!

#6 Saltsten och mineralbalja utslängda ur hagen!