Måste visa
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag måste bara visa mitt helfina sto. Killen som rider henne tränar henne en gång i veckan eller varannan. Hon trivs superbra tillsammans med honom.
Hoppas ngn njuter av att se på detta klipp, min ponny ska bli ännu bättre inom dressyr. Hon är verkligen en klippa inom ridning. Lyhörd och känslig. Fantastisk enligt mig.
Ser ut som dom tycker det är lika roligt bägge två :)
Hur gammal är hon?
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
Hon är 5 år. :) varit travtränad förr, men blivit riden nu ett år. :) Galoppen har börjat lossna bättre nu också. :)
Hon såg jättefin ut! Varför skydd på frambenen?
Hon ser trevlig ut, hon går dock "bakom hand" men det kanske är för att hon inte är så stark ännu.
Sedan tycker jag att ryttaren är för stor.
Om man rider till en häst tycker jag inte att längden har så stor betydelse, vilket jag tror att denna kille gör. Ska man tävla i dressyr är det en annan sak. Däremot tycker jag att han ser rätt tung ut. Men jag kan ju se fel.
Sen antar jag att hästen är under utbildning och då är det vanligt att hästen går bakom eller framför lod. De orkar inte hålla formen alla gånger. Men det kommer väl. De jobbar säkert på det.
#5 Det var just det jag skrev………….
Hästen är dock fem år, tror inte att hon tar nån skada av den ryttaren……tänk på islänningarna, dom är inte annorlunda skapta och dom orkar!
#6 Jag vet
men jag skrev vad jag tyckte och vi råkade tycka lika. I alla fall lite. 
#7 Tror inte heller att hon tar skada, det skrev jag aldrig heller.
Killen som rider henne är lätt byggd, väger ca 6o kg. Klart han e för lång, det ser alla, MEN han rider henne en gång i veckan, eller varannan. Min ponny ÄLSKAR verkligen att jobba tillsammans med honom. Efter träning brukar hon gå omkring 15 minuter efter honom.
Jag har en ponny som är känslig och som säger till när hon verkligen inte vill eller tycker om.
Skydden är ngt som killen vill ha på. Inget speciellt men han tycker det är viktigt med skydd os.v. Själv tycker jag det är onödigt, eftersom jag rider helst barbacka med grimma och grimskaft. :D
Jag är väldigt stolt över min ponny. Hon är verkligen jättevacker i mina ögon, och trodde aldrig att hon skulle försöka ens jobba såhär fint. Men som sagt, då man minst anar det ;)

tänkte oxå på vikten på killen när jag såg filmen, men jag tycker det ser rätt förnöjsamt ut samtidigt. Har själv funderat kring det här… med vikt.. jag väger typ 53-54 kilo, men är JÄTTELÅNG (168 på mina 120-125 russ) … nästa år, eller om 11/2 år tänkte jag rida in mina russ.. eller rättare sagt-jag tänkte NÅGONANNAN skulle göra det… (mina barn är så små.. dom kan ÅKA men kanske inte RIDA…)
Kan JAG rida in dom? eller bör jag skaffa mindre ryttare?? Kommer oxå se lång ut.. men är jag även tung???? Grannen har shettisridskola… barnen får väga max 60 kg….
#11 du kan rida in dom själv :)
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
60 kg fixar russen lätt.
Tydligen är det bara i monté som russen inte klarar så mycket vikt.
(Där är det 60 kg med full utrustning inkl. full ridklädsel, hjälm, skor och sökerhetsväst).

GÖTT!!!! Gör helst saker själv!! Tack för svar! (skönt att man kan vara lite ponnyryttare på äldre dar oxå ändå…!!)
jag skulle aldrig vilja ha ngn större häst än 130 max. Bra fallhöjd iaf jämfört med 160 ;D

har en på 165 oxå! Men som sagt.. man börjar bli gammal!!! ;)
….och jag tycker jag är för lång…..158 cm, där ser man så olika vi tycker. Jag skulle inte vilja att någon som är längre än vad jag är rider på mina russ.
Fast längden påverkar inte hästen så mycket om man har bra balans. Vikten är i så fall det som begränsar de ryttare som rider våra russ och shettisar. Men som sagt, de är ju rätt viktbärande.
Längden är väl mer en upplevelse som man själv känner är okej eller inte. 158 cm på ett russ på c.a 125 cm är inget jag ens skulle höja ögonbrynen för.

nja.. längden har väll inte så stor betydelse kan jag tycka… det är ingen skönhetstävling här på gården direkt (inte som jag känner till iaf) min avsikt är inte att ha mina hästar som ridhästar, det har jag redan en.
Tänkte mer på sjäva inridningen, och lite tillridning. Kommer knappast rida runt på mina russ i bygden eller ut o träna…
Dock vill jag inte ha mina småbarn att rida in och grejja med unghästarna i större utsträckning, och att hitta bra seriösa yngre o mer passande ryttare häromkring verkar vara knepigt… Håller dock ögon och öron öppna.
Kör ju redan alla russen (och den stora med för den delen), men vill absolut att de ska vara inridna, -och inte bara vara runtåkta på, av småungar.
Döp om dem till nåt som låter isländskt - Russingur fra Gotlandur - och kalla dem islandshästar, så ska du se att det funkar! 

Fin film, för övrigt. Klart han är lite stor på henne, men hon jobbar ju på väldigt trevligt så jag tror inte det är några problem att han sitter där.