God morgon! 2011-07-30
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lördagmorgon bjuder på lite uppfriskande vindar här i Roslagen. Men då blåser de eländiga flugorna bort, så det är bra!
Ingen på schemat, mer än att jag ska passa på att tvätta, så kan kläderna snabbtorka i blåsten.
Kusarna ska få sitt så klart!

God morgon! Solsken i Leksand, blir nog en varm fin sommardag igen.
Jag har ägnat mig åt földisk nu på morgonen. Dotra är lös i magen eftersom hennes mamma precis har börjat med sin fölbrunst. Så Dotra fick på sig grimma för första gången (inte populärt) och blev sedan tvättad i rumpan med varmt vatten och Lactacyd-tvål, frotterad med handduk (mordförsök!!), och smörjd med vit vaselin. Behandlingen upprepas vid behov.
Jag har inget speciellt på schemat idag. Kanske skulle ta itu med att tvätta en stor matta, det är ju bra torkväder även här.

God morgon , här är vädret så där äckligt klibbigt har varit det nu i några dagar, inte alls skönt
Idag ska jag till Hjärnarp och premiera en shettis , hade hellre varit hemma och inte gjort något alls idag , men bara att bita ihop och köra iväg.
Hoppas jag ska hinna se en av sonens matcher idag med.
Ha en skön lördag

Godmorgon i landet!
Lugn morgon, mulet ute och ändå inte så kallt. Plockade av alla hallon innan jag for till jobbet (har bara fem hallonplantor med bär, så det gick fort)
Butiken annars, och i eftermiddag får vi se vad vi hittar på. Kanske går vi och lyssnar på PDOL ikväll, vore ju kul att se The Ark som tänker lägga av efter denna turné.
Hästarna har nästan lyckats äta upp allt gräs i sommarhagen, de klarar sig nog ett tag till iaf. Tur vi har fler beteshagar om det kniper