Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 985 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 11-07-25

Godmorgon i landet!

Blå himmel och solsken och litet svalare, skönt efter den klibbiga helgen.

Trav igår, Mysli kom fyra och sköte sig bra, äntligen börjar hon svara upp på andra hästar!

Idag blir det butiken och sedan se vad som hinns med.

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Hörde nyss på radion att brittiska soulsångerskan Amy Winehouse avlidit i helgen, bara 27 år gammal. Föga förvånande kanske med tanke på hennes självförbrännande livsstil, men ändå trist att en sådan begåvning slocknat alltför tidigt. Undrar: kan jag hylla hennes musik utan att indirekt ge mitt gillande till hennes missbruk?

Solsken i Leksand just nu. Jag tittar ut genom fönstret på fyra dagar gamla Dotra som bekymmerslöst studsar runt ute i hagen. Jag har en hel del inbokat idag: väntar på slamtömningsbilen som kommer på förmiddagen. Efter lunch ska jag först fara till min fäbod tillsammans med mäklaren som ska hjälpa mig att sälja den, sedan är det trav i Rättvik i kväll.

Ser också fram emot rapporter från Lojsta-premieringen idag, har en spion på plats och hoppas på bilder av min lille Duv-unge.

MagganS-B
0

God Måndag alla!

# 1 Fin bild på fölisen Pernill@, fyndigt namn också, här på Gotland hade hon fått heta "Dotri", men nu är du ju i Dalarna…..

Regnet börjar så smått nu på fm. fast vi just nu inte vill ha mer, ingen värme är det heller, synd om alla "turistar", men skönt för hästarna på heden som premieras i dag. Tyvärr finns ingen tid för mig att åka dit…..Måste fixa en hel del inna vi åker på "minisemester" på torsdag.

Ha en bra dag! Det tänker jag ha!

VeronicaP
0

#1 Ja jag tycker att man kan hylla hennes musik även om man inte gillar hur hon fördärvade sig själv genom sitt missbruk, tycker också det är tragiskt att en sådan ung kvinna ska behöva dö så tidigt i sitt liv, men som sagt hon är inte ensam att dö vid 27 års  ålder av stora musikala *geni* Kurt cobain, jimmi hendrix, janis joplin mm var de alla i samma ålder när de avled.

God morgon här är solen framme just nu och vi ska ha hit REbecka som ska sömma om Micklas och Spiddes skor , jag borde lära mig detta själv eg .

Idag mår jag sådär , min mage har varit körig hela natten och morgonen beror säkert på någon god stark sås jag åt igår, får bara hoppas de går över till i morgon då de är den stora tävlingsdagen ;)

Ha en bra måndag