Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 871 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 11-07-21

Godmorgon i landet!

Blå himmel och sol idag med! Få se hur mycket folk som är på stan idag…

Hästarna har då fått vila i form i veckan, jag har varit död på kvällen.

Butiken idag, handla på hemvägen och sedan se vad man orkar med…

MagganS-B
0

God Morgon!

Här har det regnat ca. 20 mm så vi är jätteglada…..äntligen kanske det kan börja grönska lite igen! Fortfarande mulet, men det regnar inte.

I dag blir det loppisen eftersom vi gjorde en "inköpsresa" i går! Måste fixa mera plats till alla saker!

Hästarna mår bra och jag har fortfarande två stycken till salu!!!!

Ha en fin torsdag!

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon, eller förmiddag vid det här laget. Jag är så trött och seg efter flera nätters Russ-TV-tittande. Och så gjorde Deniz precis likadant som förra året: fölade utomhus dagtid. Hon vill uppenbarligen inte vara övervakad, ens med en diskret kamera, när hon fölar: kan själv…

Ett brunt stoföl med en stjärn som ett snett streck i pannan och vita bakfötter blev det, stor och pigg. Jag släppte ut Deniz kl 6 och somnade om. Tittade ut ett par timmar senare och där var hon. Antagligen född vid 8-tiden. Har testat råmjölken med refraktometern och den visar på 21% "good", fölis äter och har bajsat och skuttar omkring så allt ser bra ut (ta i trä) så här långt. Sista Lon-fölet, det blev tre stoföl och ett hingstföl efter honom i år.

Å vad skönt det ska bli att få sova en ostörd natt igen… ser redan fram emot att få träffa kudden i kväll.

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 2 Ett stort Grattis till dig Det blir skönt med kudden till kvällen

God middag på er

Roslagen är grå idag och ett stilla regn vet besök vid fetontiden för att göra rent hundarnas täder. Annard gör jag allt för att slippa gå ut.

ha det där ute

foto Joy F.

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

# 2 Grattis till det fina fölet!

Här har jag haft hovslagarbesök, Susamarula är nyskodd och redo för nya utmaningar. Annars är det bra regn hos mig!

garrilina
0

#2 Grattis till fölet!

Deppar ihop i dag, blir nog inget hö här i år, allt inte bara vädrets makter går emot. Det ligger strängat nu och skulle pressas senare men nu kom det en regnskur och blir mer antagligen. Så som det ser ut så är det många ponnyer som är till salu här.

Bilen klar i Östersund så i morgon blir det t.o.r. dit för att lämna tillbaka hyrbilen och hämta bilen en lagom tripp på nästan 60 mil….suck.

Ha det bra !