SP Hamneda 19 juli 2011
Här kommer kataloguppgifter för gotlandsruss anmälda till sommarpremiering. Hoppas någon av forumets medlemmar ska dit och kan rapportera hur det gått (poäng och placering) i den här tråden, gärna med bilder?
Hamneda (Småland) tisdagen den 19 juli
Premieringsförrättare Kurt Larsson
36. Laura HT - till salu
-11 e Toppå 550 - Luci 3251 e Jucent 391
37. Iba
-08 e Juniper 530 - Chiba 4423 e Oidipus 489
Lycka till allesamman!
Hästägare som väljer att stambokföra sitt sto ska inom fyra veckor efter visningsdagen betala in stambokföringsavgiften 400 kronor till Svenska Russavelsföreningens plusgirokonto 69 34 81-4. Ange vilket sto betalningen avser samt ägares namn; gärna också var stoet visades.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Grattis.. söt hon är…
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Grattis!

Grattis! Vet någon hur det gick för 3- årsstoet Iba?
Ja
98877=39
Jag blev mycket nöjd.
Han sa att för dagen hade hon spänd skritt något kort och energisk och något kort trav. Annars ett mycket vackert och fint sto.
Lotta
Jag igen
hur får man tag på skådepeng?

#5 Grattis, bild?
#6 Du köper skådepenningen av premieringsarrangören, vanligen på plats i sekretariatet premieringsdagen. Kontakta arrangören om du missade detta.
Tidigare år har SvRAF sponsrat skådepenningen till 1-3 åriga gotlandsruss-ston som belönats med klass II eller högre (35 p eller mer). Fr o m 2011 får hästägaren själv betala skådepenningen; lika som för andra raser.

#8 Tack för bilden den var rolig att se. Jag hade tyvärr ingen som fotade mej.
Tack än en gång/ Lotta

Dumma dator till att göra dubbelt :@ Kan någon ta bort det andra inlägget (och detta) :)
Carpe diem!

Dumma dator till att göra dubbelt :@ Kan någon ta bort det andra inlägget (och detta) :)
Carpe diem!

#8 Tror den brukat kosta ca en femtiolapp, men fråga arrangören så får du riktigt besked. Skådepenningen är en präglad metall-"peng", cirka 4 cm i diameter. De har haft litet olika utförande genom åren men vanligen med Svenska Hästavelsförbundets emblem.
#11 12 Gör inget jag ser gärna min pärla 2 gånger

#13 Okej tack :)
#14 Haha okej var ju bra det :D
Carpe diem!