Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettefterlysningar
Läst 1089 ggr
mellanbyns
0

Avkommor efter Kurant 462

Finns det någon här som har en avkomma efter Kurant 462?

Hur är den i så fall i temperament? Gångarter? Vad används den till? Om den tävlar: Vilken gren? Resultat?

JuliaS
0

Jag har ett treårigt sto e. Kurant. Halla heter hon och är fux med stjärn. Köpte henne av förra ägaren till Kurant, Sören Löfvenberg, som ettåring. Hon har varit visad en gång på premiering med 39poäng och i år ska vi ut igen för att se om hon har utvecklat sig så att hon skulle kunna få ett diplom. Jag ska ha Halla som avelsston och i år betäcks hon med Whisky.

Halla var en blixtförälskeles när jag såg henne första gången. Hon har det vackraste huvudet av alla mina hästar och kan minsann röra sig fint också. Dock visade hon inte riktigt sina rörelser förra året, så nu har vi tränat henne lite mer och hoppas att hon kan slappna av bättre. Återkommer med bild…

mellanbyns
0

#1 Det är kul och höra lite om avkommorna. Hoppas att hon får ett diplom i år! Väntar förväntansfullt på bild!Glad

JuliaS
0

Bild kommer så snart hon kommit hem från hingsten. Annars hade jag bara tråkiga vinterbilder - usch! Håll ut några dagar så ska jag ta nått fint kort och sätta in.

Ingen annan som har Kurant avkommor???

mellanbyns
0

Finns det inga fler här med Kurantavkommor? Någon till borde det väl finnas

kuniil
0

Hej, hej :)

Min häst heter Kunil och är E. Kurant :) Han är född 1995, och är jätte mysig och snäll, han tycker det är jätte kul att hoppa men han har bara hoppat några klubbtävlingar (iaf vad jag vet och hört) Glad